Загорка създава по-добър свят – поредна стъпка на компанията с цел намаляване на екологичния отпечатък е изграденият соларен парк
Със своята над 119 годишна история, със сигурност ЗАГОРКА може да бъде определена като основател на пивоварните традиции в България. Компанията е част от глобалното семейство на HEINEKEN вече 27 години и оттогава до днес непрестанно инвестира в модернизация и разширяване на производството си. Именно в резултат на тези безспирни усилия и стремеж за развитие пивоварната компанията се нарежда сред най-модерните в Източна Европа. ЗАГОРКА се класира сред лидерите в пивоварния бранш, като един отговорен корпоративен гражданин и атрактивен работодател.
Безспорно ЗАГОРКА е една от най-иновативните и прогресивни компании в България, като през годините непрестанно доказва своя предприемачески дух и желание за развитие. През далечната 1961 г. ЗАГОРКА е първата компания в България, която пуска бирена рекламна кампания, компанията реализира и първия експорт на бира извън България, а през 1984 г. стартира продажбите на първата безалкохолна бира (Загорка Вита). ЗАГОРКА винаги е поддържала своето високо ниво сред лидерите в иновациите на пазара с предложения като Загорка Fusion, Загорка Резерва, Загорка Ретро, както и Ариана Радлер, Столично бок и много други. И до днес компанията стриктно следва своята последователност и се старае да изгражда марки, които вдъхновяват. Когато бирата е страст, то тази страст се влага във всичко, което екипът на ЗАГОРКА прави и това се оценява високо. Стремежът за развитие се отразява във всяко едно отношение - от усърдието на компанията да достави страхотни споделени моменти на своите консуматори чрез оригиналните събития, които подкрепя, до непрестанното желание да предложи по нещо уникално за всеки чрез неповторимите си продуктови предложения. За да споделя тази заедност, ЗАГОРКА никога не се е страхувала да предложи нещо ново и оригинално под формата на интересна комуникационна кампания или инициатива в подкрепа на стратегията си за устойчиво развитие.
Зелените инициативи, които ЗАГОРКА ежегодно реализира, както в Пивоварната, така и чрез #зеленодействието на своите марки, са тези които я открояват и я определят като двигател на промяната в индустрията. Водена от амбицията да бъде най-зеленият и отговорен пивовар в България, компанията организира различни инициативи, обединени в платформата за устойчиво развитие "Създаваме по-добър свят", насочена към опазване на околната среда и социално значими проблеми.
Всяка година в своя Доклад за устойчиво развитие компанията отбелязва и измерва напредъка в реализирането на своите цели, поставя си нови и се старае да надгражда вече постигнатото. През 2020 г. ЗАГОРКА инвестира 430 хил. лв. за по-устойчиво производство, чрез оптимизация на количеството пластмаса, използвано за PET опаковки. Компанията отбелязва и нулев отпадък към сметища чрез 100% рециклиране на отпадъците, генерирани от производството. Целта за намаляване на CO2 емисии води до оптимизация от 3% в производството спрямо 2018 г., а 4% по-малко вода е използвано за производството на бира в сравнение с 2019 година.
През изминалата 2020 годината, за да подкрепи местната общност в безпрецедентна ситуация предизвикана от Covid-19, съвсем естествено ЗАГОРКА насочи усилията си към здравните институции и най-силно засегнатите от пандемията. Компанията инвестира 187 хил. лв., с които подпомогна УМБАЛ "Проф. д-р Ст. Киркович", предостави ИТ оборудване за нуждите на онлайн обучението към Асоциация 1% промяна. Заедно със своите служителите, компанията дари средства и продукти за хранителната банка в Стара Загора, осигури предпазни средства за партньорите си с магазини и оказа подкрепа на ХоРеКа сектора чрез партньорството си в инициативата "Преоткрий България".
ЗАГОРКА ангажира и кампаниите на своите марки Загорка, Heineken® и Ариана, за да насърчава и оказва подкрепа на хората. Поради пандемията и водени от социалната си политика, компанията промени кампаниите на марките си Загорка с "доброто тук е да си останеш вкъщи", Heineken® с "Socialise responsibly", Ариана и "Наздраве от вкъщи", както и дигиталната изложба подкрепена от Starobrno - "Различно.Човешко".
Поредното нововъведение за ЗАГОРКА, с което се стреми да намали екологичния отпечатък, е използването на възобновяеми източници на енергия за нуждите на пивоварната. Компанията е първата в пивоварната индустрия, която изгражда соларен парк и по този начин започва да върви по пътя към нулеви емисии в производство.
*Материалът е предоставен от Загорка
НАЙ
Орбан от Будапеща: Унгарска петролно-газова група иска да купи рафинерията на "Лукойл" в Бургас
Тежка година за автомобилните производители в Европа
Бъдни вечер и Коледа - колко средства са нужни за празничната трапеза?
Загубите доминираха по пазарите на акции от двете страни на Атлантика, а в София – печалбите
Орбан от Будапеща: Унгарска петролно-газова група иска да купи рафинерията на "Лукойл" в Бургас
Тежка година за автомобилните производители в Европа
Бъдни вечер и Коледа - колко средства са нужни за празничната трапеза?
Служителите на "Старбъкс" стачкуват, разшириха демонстрацията в още 4 града на САЩ