На едно от най-големите икономически събития в страната - форума "Шумът на парите", организиран от Profit.bg, - Нестле България представи своя локално разработен бизнес модел за рециклирането на кафе капсули Nescafe Dolce Gusto. В контекста на корпоративните ESG стратегии, дискутирани на конференцията, Нели Ангелова, мениджър Комуникации Нестле Югоизточен пазар, подчерта ангажимента на Нестле като глобален лидер в производството на храни и напитки към постигането на въглеродна неутралност - от работата с фермерите, произвеждащи основните суровини, през логистика и производство до финалната дестинация - рециклиране на опаковките.

Според нея успешните инициативи за устойчивост и подкрепа на кръговата икономика стъпват върху отговорността към храната и нейното добро влияние към човека, но и към природата. Пример за това е програмата за рециклиране на кафе капсули на Nescafe Dolce Gusto. Докато 60% от българите пият кафе и капсулите стават все по-популярни, у нас, удобно и достъпно решение за тяхното рециклиране на практика доскоро не съществува. Ето защо преди по-малко от година Нестле в България разработва и създава локален бизнес модел, обединяващ усилията на екипа на компанията и присъединили се бизнес партньори, благодарение на който в момента в страната вече има 35 специализирани пункта за рециклиране на трикомпонентните кафе капсули. По този начин специфичното рециклиране, разделящо пластмаса, алуминий и биомаса, вече е достъпно за потребителите, като всеки от тези материали получава втори живот. Визията, процесите и технологията на Нестле стимулират екологичния избор на консуматорите на кафе капсули, създават добри практики за устойчивост и пътна карта за развиването на отговорния бизнес.

Снимка: Нестле

"Макар и само с 35 места за събиране на кафе капсули в страната, в търговските локации на нашите партньори, даваме решение на всички тези които не само обичат своята чаша кафе, но и искат да имат едно отговорно отношение към природата с рециклирането на тази специфичен трикомпонентна опаковка. Вярваме, че повече партньори ще се включат и ще увеличим бройката локации в страната и така все повече хора ще имат възможност да оставят своите капсули за рециклиране. Сега за нас това е една малка стъпка, но всяко голямо пътуване, започва именно с нея" каза Нели Ангелова, мениджър Комуникации за Нестле Югоизточен пазар.

Програмата за рециклиране на кафе капсули на Nescafe Dolce Gusto стартира на 13 юли 2022 г. и събираемостта им растте с по-големи темпове на седмична база спрямо очакванията на екипа на компанията.


Материалът е предоставен от Нестле.