"Първата бира на България!" Както самите те заявяват, може би звучи нескромно, но е самата истина. От 1881 г. насам "Каменица" е иноватор, който успява да устои на времето и не само това, съумява да налага тенденции и да очертае пътя на пивоварството у нас.

Както за всички нас, така и за пивоварите, 2020 година се оказва голямо предизвикателство, което изцяло променя начина, по който се прави бизнес, и най-вече начина, по който комуникираме помежду си. И ако в личния живот можем да намерим вратички и опции, то бизнес комуникацията в условията на социална дистанция изисква креативност и партньор, който да направи процеса по-лесен и устойчив във времето.

Различен свят

За това как "Каменица" АД успява да улесни и дигитализира комуникацията на почти 600 служители разказва Неделчо Стоянов, IT бизнес партньор в "Каменица" АД.

Рязката промяна в начина ни на живот поставя една трета от базираните в офис служители на компанията в дистанционна форма на работа. Това създава редица предизвикателства, които се транслират и към комуникацията със служителите от търговските екипи, позиционирани в различни части на страната, както и към служителите в пивоварната на компанията в Хасково. Всичко е дигитално и изцяло мобилно.

Неделчо Стоянов споделя, че в лицето на Теленор успяват да открият партньора, който им дава сигурност вече 15 години. Компанията изцяло интегрира дигиталната комуникация за всички свои служители чрез мобилни устройства, смарт телефони и таблети с подходящи планове и пакети спрямо нуждите на позицията им. Това позволява гъвкавост при изпълнението на служебните им ангажименти и дава възможност за реакция навсякъде и по всяко време.

"Като част от програмата ни за дигитална трансформация, преди няколко години взехме решение да премахнем телефонните централи в офисите. В момента всички служители разполагат с мобилни телефони с подходящ план, което ни позволява да сме гъвкави и да работим отвсякъде. От скоро и цялата ни търговска сила разполага със смартфони, чрез които може да се възползва от всичките налични онлайн инструменти за по-бърза комуникация", разказва за работата той.

Освен че служителите на компанията разполагат с мобилни устройства и пакети от оператора, синергията в процесите е улеснена и от още една услуга на Теленор, а именно Автопарк решенията на компанията, осигуряващи внедрени GPS системи за служебните автомобили за по-голяма сигурност както за автомобилите, така и за служителите.

"Теленор ни предоставя широк спектър от мобилни услуги, които подкрепят всички нива на бизнеса в България. Оборудвали сме служителите ни, включително хората, които посрещат и обслужват гостите на "Пивоварница Каменица" в Пловдив, със смартфони с необходимите интернет пакети", допълва още Стоянов. И разказва за това как благодарение на добрата свързаност и качеството на услугата пандемичната ситуация не е заредена с толкова негативи и позволява безпроблемната свързаност между служители от всички нива: от офиса, през търговските екипи, доставчици, подизпълнители, партньори, до служителите в пивоварната. Целият спектър на услуги, които Теленор доставя за пивоварната компания, създават кохерентна връзка и са основа на един процес, който в крайна сметка да задоволи крайния потребител.

Дистанция или лична среща?

Тази дилема е актуална за всички. Неделчо Стоянов казва, че монетата има две страни. Когато става дума за комуникацията с Теленор, и двата варианта са удобни за тях при нормални обстоятелства. Както при среща с личния им консултант, така и дистанционно по телефона, те успяват да получат адекватно обслужване, когато имат казус или нужда от съвет за нов продукт или услуга.

При комуникацията между служителите ситуацията е друга. "Когато говорим за общуването между служителите в компанията - определено личният контакт е предпочитан подход. В настоящата ситуация обаче живият контакт между колегите е силно ограничен, поради наложените мерки за безопасност на ниво страна и на ниво компания. Затова мобилната и виртуална свързаност играе толкова важна роля", разказва той.

Това, което променя и улеснява процеса, е непрекъснатата и стабилна връзка. Точно тази, която не усещаш, че е там, но това е, което я прави толкова добра и тежаща на мястото си. Почти като вкуса на добрата бира - знаеш, че просто ще го получиш, щом отвориш бутилката, но не мислиш за процеса, който води до този момент.

И все пак каква е силата на мрежата?

Крие се в резултата. Неделчо Стоянов споделя, че продуктивността на служителите осезаемо се е повишила. 70% ръст на служителите, които използват различни онлайн приложения, около 140% увеличение на употребата на всички онлайн инструменти, 40% ръст на използването на имейл през телефона за сметка на лаптоп или таблет.

"Без устройствата и плановете от Теленор нямаше да можем да постигнем тези ръстове. Това са изключителни резултати, постигнати само за няколко месеца, които показват голямата нужда от това да бъдем постоянно свързани едни с други и със света около нас, особено сега, когато повече от всякога имаме нужда да поддържаме виртуална връзка с колегите и близките ни", допълва той.

Това са историите, които правят Теленор Best in Test. Знанието, че са от полза на потребителите си, че им дават свързаността, от която имат нужда, достъпът до услугите, които им помагат, способността да са винаги там, където имат нужда, макар и виртуално.

По-добра мрежа всеки ден! Защото заедно можем да сме винаги по-добри.


Материалът е предоставен от Теленор България.