Обобщавайки резултатите от миналата година, и през новата 2025-та от компанията ще продължат да подпомагат редица социални каузи, които целят да допринасят за развитието на обществото. През март 2022 г. Фондация Starbucks обяви, че ще инвестира $30 млн. до 2030 г. в портфолио от международни безвъзмездни средства и кани глобални лицензополучатели партньори да номинират местни организации с нестопанска цел за получаване на значими субсидии за регионално въздействие. В региона на Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) Фондацията финансира с безвъзмездни средства 28 проекта на няколко пазара за каузи, вариращи от социални услуги до професионално развитие на младежи със специални нужди и тяхната интеграция в обществото. За България от Starbucks отчитат успешно партньорство с Фондация "Сошъл Фючър" и Сдружение "Операция Плючено мече" като периодът за реализация на проектите е септември 2024 г. - септември 2025 г.

В Starbucks увереността, че всеки заслужава равен шанс да учи и работи това, което обича, да се развива и да сбъдва мечтите си вече добива своите реални измерения чрез партньорството с Фондация "Сошъл Фючър" - проект JAMBA - Career for all. Компанията дава възможност за включване в пазара на труда на хората с различни възможности. Пример за това е историята на Теодор Бъчваров, който е един от първите завършили бариста обучение, специално създадено да бъде достъпно и подходящо за хора с увреден слух. Теодор е Starbucks ментор и партньор от 2023-та година и води обученията на Бариста Академия. От Starbucks потвърдиха ангажимента си да предоставят възможност за професионално развитие на хора с увреждания. В момента в кафенетата на Starbucks работят 5 баристи с намален слух, обучени на жестов език по проект на JAMBA и фондация Starbucks. Новите издания на Академия за баристи стартират още тази пролет и проектът ще бъде разширен, като обученията ще се провеждат не само за млади хора с намален слух, но и за такива с леки ментални увреждания.

Източник: Starbucks България

В Starbucks са особено горди с подпомагането на обществено значими каузи. Подкрепата за дългогодишните им партньори от неправителствения сектор - Сдружение "Операция: Плюшено Мече" се изразява в дарение на средства и продукти, в организацията на съвместни инициативи и във вложените време и отдаденост на баристите от кафе веригата. За трета поредна година, по повод Деня на кафето, ще се проведе благотворителна изложба на младите таланти от фондацията в избрано кафене Starbucks. Дните на отворените врати в Starbucks Варна и София, където опитни баристи разказват за тънкостите на тази интересна професия на деца, лишени от родителски грижи, отново са вече една добра традиция и ще залегнат в плановете на кафе веригата и за в бъдеще.

Източник: Starbucks България

В компанията остават фокусирани върху целта да бъдат пример не само в кафе индустрията, но и да са двигател на положителната промяна като компания, която гради бизнеса си върху добри практики зa устойчивост, прозрачност и диалог. Работата на Starbucks България е подчинена на грижата не само за хората, но и за околната среда. Starbucks, представлявани на българския пазар от "АмРест Кофи", са пионери в инвестирането на средства в природата в името на нови защитени местности в България. През последната година Starbucks България доброволно да дарява на WWF въведената през януари 2024-та законова такса за своите клиенти, използващи чаши за еднократна употреба.

Ангажиментът на Starbucks надскача грижата за всеки отделен човек, прекрачил прага на кафенето, с грижа за устойчивото развитие на регионите, подкрепа на местното производство, систематични усилия за опазване на околната среда и подкрепа за уязвимите групи в обществото.

Източник: Starbucks България

 

Съдържание на: Starbucks България
ИЗБРАНО