Близо 60 хиляди души се интересуват от видеокаст на тема "Уменията на 21-ви век".

Първо, кои са тези умения? Наричат ги по много начини - уменията на живота, ключови умения, меки умения, лидерски умения, фундаментални умения. На практика това са онези компетенции и способности, които ни изграждат като личности и професионалисти и ни помагат да водим пълноценен, успешен и щастлив живот. Такива са критичното и аналитично мислене, умението за успешна комуникация, изграждането на лична мотивация, управлението на промените и много други.

С какво темата привлича толкова хора още в първите седмици след премиерата? Защо е толкова важно не само да знаем кои са, но и да ги владеем и прилагаме днес, утре и винаги в живота си?

Отговор ни дават водещите на видеокаста Алекс (тя) и Алекс (той). Срещаме се с тях докато екипът им приключва монтирането на втория епизод от поредицата, свързан с медийната грамотност.

Тя е Александрина Николова. Работата ѝ е да избира служители за Регионалното дружество на Lidl в Равно поле. На галено ѝ казват Алекс.

Той е Александър Стоичков и също е специалист по подбор на персонал в компанията. И на него на галено му казват Алекс.

Е, само заради имената ли ви избраха да сте водещи?

Тя: Съвпадението на имената е симпатична подробност. Всъщност при избора на водещи на видеокаста е било важно хората да горят в темите му, буквално да живеят ценностите, за които ще става дума в тях.

Той: Когато дойдоха при мен с предложение да съм водещ, не се колебах дълго. Предполагам, че активностите ми, свързани с намирането на дома на бездомни животинки е наклонила везните. Алекс пък се включва често в благотворителни маратони, а заедно сме скаути в компанията по темите за равнопоставеност и включване.

Така че кастинг нямаше, но явно сме имали силен личен бранд сред колегите ;)

Трудно ли превключихте от HR-специалисти в международна компания към ролята на водещи?

Тя: Не мога да кажа, че беше лесно, но беше бързо. Преминахме през обучение по екранно поведение и дикция в рамките на месец, вместо за стандартните 3-4. Научихме се да произнасяме звуци по нов начин, но най-вече как правилно да жестикулираме пред камерата. Винаги ще съм благодарна на Арсения, която беше нашия учител по дикция.

Той: Тя ни помогна много да изгладим произношението и даже дойде на снимките на първия епизод, за да се увери, че сме си научили уроците. Правим още лапсуси, но то е неизбежно.

Темите във видеокаста "Уменията на 21-ви век" всъщност са вдъхновени от вътрешно обучение на Lidl, достъпно само за служителите. Водени от мисията си да подобряват живота на хората и обществото в регионите, в които оперират, от Lidl решават да "отворят" тези обучения и за хора извън компанията. Вие самите преминали ли сте ги, кои са ви любими, кои прилагате на практика?

Тя: Много полезно ми беше обучението за баланса между работата и личния живот. Това е тема, която вълнува всички, без значение какво и къде работят. Но най-лесно човек започва да прилага наученото по темата "медийна грамотност" - веднага се ориентираш в източниците на информация и започваш да гледаш на медиите по нов, по-осъзнат начин.

Той: Съгласен съм за медийната грамотност, буквално на момента променяш навиците си. За мен важна беше и друга тема - тази за асертивността. Най-общо това е умението да се отстоявам, зачитайки човека отсреща. Да се научиш да казваш "не", без да се притесняваш, че ще засегнеш отсрещната страна.

Снимка: Lidl

Не ви ли идват в повече ангажиментите - да работите в отделите си, да снимате, да имате време и за личния си живот...?

Тя: Е, нали затова ходим на обучения, да знаем как да балансираме :)

Той: Истината е, че организацията на снимачния процес е много добра и не прекарваме безкрайни часове в снимки, както аз очаквах.

Тя: Снимаме от 8 до 14 часа в един ден от месеца и това ни позволява да сме фокусирани само върху тази тема.

Какви са отзивите от зрителите?

Тя: Всички са много приятно изненадани, че сме се впуснали като компания в такова начинания. Споделят, че се усеща липса на съдържание точно по тези теми, свързани с полезни умения и ние запълваме тази липса. Много добри отзиви получаваме и от бивши колеги и партньори.

Той: Все още не ме разпознават по улиците, но сме пуснали само един епизод, така че очаквам ;) (смее се). Сериозно ако трябва да отговоря, вече нямат търпение за следващите епизоди, в които ще говорим вече за конкретните умения - медийна грамотност, личен брандинг, критично и аналитично мислене и т.н.

Ако трябва да дадете по 3 причини защо да следим видеокаста "Уменията на 21-ви век", кои ще са те?

Тя: Полезен, готин, от следващото ниво

Той: Образователен, интересен, различен

Е, не ни остава нищо друго, освен да пожелаем приятно гледане на всички, които се интересуват от уменията на 21-ви век. Вторият епизод вече е в youtube канала на компанията.

Снимка: Lidl

С подкрепата на: Lidl