Една от думите, с които описваме изминалите година е "адаптация". Динамиката на събитията се превърна в ускорен курс по приспособяване, и може би най-добрият ефект от тази ситуация, е лекотата, с която започнахме да приемаме всяка следваща промяна. И не просто да я приемаме, а да откриваме и ценим удобството, което тя ни носи. Едно от безценните предимства на новата дигитална реалност е времето, което се научихме да пестим. Вече почти всичко може да бъде направено онлайн и през 2021 година все повече хора разчитат на това удобство. Тенденцията е постоянна, особено когато говорим за предпочитанията на клиентите по отношение на разплащането с карти и електронната търговия. Онлайн пазаруването продължава да нараства с големи темпове, като особено чувствителна е динамиката при онлайн поръчките на храна и хранителни продукти. Семейните вечери все по-често "се приготвят" дистанционно, а хладилникът у дома се зарежда с виртуална обиколка из магазина. Неслучайно все повече българи избират този вариант - освен по-бързо, често се оказва и по-евтино, защото с виртуалната пазарска количка следиш разходите си много по-прецизно и можеш да контролираш по-успешно семейния бюджет.

Тази тенденция се потвърждава и от ръстове при разплащането с банкови карти, отчетени от Пощенска банка за миналата година. Статистиката показва, че все по-голяма част от клиентите се възползват от предимствата на онлайн пазаруването на хранителни стоки или поръчка на храна за вкъщи и залагат при разплащане на удобството, което им осигуряват техните кредитни карти. Финансовата институция отчита ръст от 60% на клиентите, които са пазарували онлайн хранителни стоки и консумативи за дома за периода 2021 г. спрямо 2020 г. и са заплатили за покупките с кредитна карта на банката. Увеличение от 10% за същия период има и при броя клиенти, които са поръчали храна за вкъщи и отново са заложили на кредитната си карта като средство за разплащане.

"Ситуацията през изминалите две години оказа значително влияние върху поведението на потребителите и ускори тенденциите, които наблюдавахме преди началото на пандемията. 2021 г. потвърди, че безкешовите разплащания са предпочитан метод за голяма част от нашите клиенти. Отчитаме значително повишение в ръста на клиентите, които предпочитат да пазаруват хранителни продукти дистанционно, както и да използват своите кредитни карти като метод за разплащане във виртуалната среда. Успоредно с това е нараснала средната сума при направените трансакции онлайн, както и тяхната честота. Онлайн пазаруването не е просто улеснение, а необходимост, която се е превърнала в част от ежедневната рутина. Това ни стимулира да създаваме непрекъснато продукти и услуги, които осигуряват максимално удобство, носят добавена стойност на клиентите ни и откликват на техните нужди в момента. В дигиталното ни портфолио има разнообразие от решения, които позволяват на потребителите максимална гъвкавост и възможност да посрещнат с лекота всекидневните си задължения", коментират от Пощенска банка.

Според данните на финансовата институция сумата, похарчена с кредитни карти за покупки на храна в онлайн супермаркети, е нараснала с повече от 30%, а броят направени трансакции се е увеличил с над 50% през 2021 г. спрямо 2020 г. Днес много хранителни вериги предлагат свои собствени онлайн магазини, а други улесниха процеса с поръчките чрез различни платформи. И ако преди навикът беше нетипичен за голяма част от потребителите, то днес все повече от тях се възползват от услугата, показват цифрите на банката.

При онлайн поръчките на храна за вкъщи също има увеличение - с 12% е нараснал броят на трансакциите, направени с кредитни карти на банката през 2021 г. За същия период клиентите на банката са похарчили с 9% повече за онлайн поръчки на храна за вкъщи, която са платили с кредитните си карти. Съвременният човек днес се нуждае само от смартфона си, за да поръча храна от любимия си ресторант и да я получи на желания адрес, и по този начин да спечели онова безценно време, което ще посвети на семейството и приятелите си.

Това не е единственото предимство за клиентите на Пощенска банка. Те могат да се възползват и от разнообразните промоции, които им дават шанс да спечелят атрактивни награди. Актуалното предложение на банката към тях е валидно до 7 април и им дава възможност да спечелят ваучер за 50 лева, ако направят покупка за поне 20 лева през онлайн платформата или мобилното приложение на Takeaway.com. Официалните правила на кампанията са достъпни ТУК.

Независимо дали графикът на потребителя е натоварен или просто оценява удобството, онлайн пазаруването може да бъде чудесен начин за оползотворяване на времето и парите, особено когато това е придружено с възможността за печелене на награди и събиране на бонус точки. Освен от промоционалните оферти, притежателите на кредитни карти от Пощенска банка имат шанса да се възползват и от допълнителни привилегии като по-дълъг гратисен период, застраховка, пазаруване с опция за равни месечни вноски и др. При плащане с всяка Visa или Mastercard карта, за всеки похарчен лев, ползвателите им получават точки по програмата за лоялност "Моите награди". Колкото по-често бива използвана за покупки картата, толкова по-голяма награда получава клиентът при тяхната обмяна.

Пълната гама с актуалните предложения за кредитни карти на Пощенска банка може да бъде открита на адрес www.postbank.bg.


Материалът е предоставен от Пощенска банка.