"Имате ли 2, за да върна 5" е често срещана ситуация в магазина.

Когато клиент иска да си купи нещо, се случва да няма дребни пари в себе си, а за човека на каса да е трудно да му върне ресто. Затова, вместо да плаща в брой и да губи ценно време, потребителят може да плати с карта на ПОС терминал, който вече се предлага в много от търговските обекти, независимо дали са малки, или големи. Срещаме се с Наталия Русанова - Ръководител отдел "Картови разплащания" в ПроКредит Банк, за да си поговорим за ползите от тази така нужна услуга.

"ПОС терминалът е удобство за потребителя. Търговците вече масово го предлагат, за да може клиентите да се връщат обратно" казва Наталия.

Устройството елиминира нуждата от пари в брой и увеличава конкурентоспособността на търговците. Когато ПОС терминал не се предлага в търговските обекти, очакванията за лесно разплащане на място се разминават и вместо до близкия банкомат, клиентите отиват в съседния обект.

В чести случаи потребителите излизат от вкъщи само с телефон в ръка, където тяхната дебитна карта е добавена и може да се използва за плащане само с едно докосване до ПОС терминала. По този начин спонтанните покупки се улесняват при наличие на устройството. Клиентите не са ограничени от парите в брой и пестят от такси, които биха се начислили, ако теглят от банкомат.

"Не винаги служителят на каса предлага на клиентите да платят на ПОС, въпреки че устройството може да е налично. Според мен, търговците, които все още не са се възползвали от услугата, рано или късно ще отчетат тази нужда, защото потребителите и пазарът го изискват" споделя Наталия.

ПОС терминалите елиминират рисковете от загуба или кражба на дневния оборот, а грешките са изключителна рядкост.

При трансакция с карта, плащането може лесно да се проследи. Например, при неправилно въведена сума, търговецът може да осъществи контакт със своята банка и проблемът би могъл лесно да се разреши.

Докато при работа с пари в брой, това е невъзможно, защото там неяснотите са повече. Търговците не знаят точно при кой от клиентите е допусната грешка, а с ПОС устройството и двете страни имат информация за трансакцията.

"Допълнително, има възможност устройството да бъде свързано с касов апарат, като така въведената сума автоматично се изпраща към ПОС терминала. Това улеснява служителите, тъй като не се налага да маркират стоката на две места, като в същото време минимизира риска от грешно въведена сума на ПОС терминала. Отделно, има рискове от приемане на фалшиви банкноти, така че работата с устройството улеснява процеса във всяко едно отношение", казва Наталия.

Друго удобство при използването на ПОС терминал, е че направените плащания се заверяват на следващия ден по сметката на търговеца, включително и в почивните дни. Не е нужно той да се грижи за съхранението на дневния оборот на обекта.

ПОС системите гарантират прозрачност при всички видове трансакции, а справките се осъществяват бързо и лесно, защото през тях търговците лесно получават нужната информация.

Дигиталното разплащане става много по-бързо и това стопява дългите опашки. А за да се сдобие с ПОС терминално устройство, от търговеца не се изисква друго, освен да го заяви онлайн към ПроКредит Банк. До броени дни то вече заработва и в неговия обект. "Условията са съобразени спрямо обемите, като стимулират дигиталните разплащанията. Колкото по-големи обороти, толкова по-ниски такси", споделя Наталия.

ПОС терминалите на ПроКредит Банк предлагат модерен начин за безналично разплащане, който може да допринесе за увеличаване на продажбите в търговските обекти. Конкурентно предимство е да се предлагат различни варианти за разплащане особено във времената на силно развити дигитални услуги. Чрез използването на картата или телефона си, клиентите имат възможност да извършват неограничени плащания по най-достъпния и лесен начин, което е еднакво удобно и за потребителите, и за търговците.


Материалът е предоставен от ПроКредит Банк.