Рекорден брой участници посреща десетото юбилейно издание на практикантската програма на Lidl. Общо 218 ученици в 11 и 12 клас от цялата страна влизат като практиканти в магазините на веригата, за да натрупат първия си професионален опит в бързооборотната търговия. Това е ръст от близо 64% в сравнение с участниците в миналогодишното издание.

Различни са причините, които карат младите хора да избират Lidl за своя първа работа през лятото. Някои от тях са били практиканти миналата година и с готовност се връщат за втори път. За други това е магазинът, в който най-често пазаруват, и са любопитни да го опознаят отблизо. Трети избират компанията, защото се е доказала като една от най-успешните в страната и вярват, че в нея ще научат много.

Всичко това младежите споделиха по време на онлайн събитие, което събра участниците в първия им работен ден. Те бяха посрещнати от миналогодишни практиканти, за които програмата е била силен кариерен старт и днес продължават развитието си в компанията на по-високи позиции.

През следващите два месеца новите таланти ще работят в магазините на веригата и ще натрупат ценен професионален и житейски опит. Сред ежедневните им задачи ще бъде да се грижат за подредбата на стоката, да съдействат на клиентите и да опознаят и прилагат основните принципи на работа в ритейл сектора. Едновременно с това ще се научат да приоритизират задачите си, да бъдат самостоятелни и отговорни, както и да работят в екип. През цялото време ще имат до себе си ментор - опитен професионалист от Lidl, който ще ги напътства. Лятната практика може да отвори врати и към останалите младежки програми на веригата или към постоянна работа на пълен или непълен работен ден.

Практикантската програма е най-дългогодишната младежка програма на Lidl. По повод нейния десети юбилей компанията я надгради с нови възможности и атрактивни награди. За първи път тази година участниците могат да избират между 6- и 8-часов работен ден. Още една новост е възможността за 5 дни неплатен отпуск, за да могат учениците да съчетаят работата с почивка. В края на програмата най-добре представилите се могат да спечелят една от двете големи награди - стипендия за първата година в университета в размер на 1500 лв. или телефон iPhone 14 Pro, както и две награди на стойност 600 лв. под формата на ваучери за продукти в Lidl.

За първи път тази година представители на компанията гостуваха и в 30 училища в страната, за да представят програмата и ползите от нея на ученици в 11 и 12 клас. По време на училищната обиколка над 1000 ученици от 22 града научиха за предимствата на лятната практика в Lidl и възможностите, които дава компанията на младите хора.

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 119 магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.


Материалът е предоставен от Лидл България.