Много американци все още не са убедени, че следващият автомобил, който ще си купят, ще бъде електрически модел, задвижван изцяло от батерия (BEV). Високите цени на електромобилите и все още трудният достъп до зарядни станции са основните причини, заради които те се въздържат от покупката им. Това сочат резултатите от допитване, проведено съвместно от Центъра за изследване на обществените въпроси на Асошиейтед прес (NORC) и от базирания в Чикаго Институт за енергийна политика, предаде БТА.

Около 40 на сто от пълнолетните американци, участвали в проучването, са посочили, че "съществува поне малка вероятност да купят електромобил", когато решат да си сменят колата.

От своя страна 46 на сто от участниците в допитването са обявили, че "не е твърде вероятно или изобщо не е вероятно" да си купят електрически автомобил.

Само 13 на сто от тях са споделили, че те или друг представител на тяхното домакинство притежават или са купили на лизинг хибриден автомобил. При електромобилите делът на притежателите сред участниците в допитването е дори по-малък - само 9 на сто.

Кейлъб Джъд от Синсинати, Охайо, споделя, че обмисля да си купи електромобил, но ако реши да го направи, ще се спре на плъгин хибрид автомобил (PHEV). Той е оборудван с електромотор, задвижван от електрическа енергия, но може да се движи и само благодарение на бензиновия си двигател с вътрешно горене.

"Зимните месеци в Синсинати не са изключително студени, но мисълта, че ще затъна на пътя с електромобил, който може да спре да се движи, е притеснителна, а знам, че това няма да е проблем при хибридните (автомобили)", отбелязва Джъд.

При ниски температури на въздуха може да бъдат забавени химическите реакции в батериите на електромобилите, което да доведе до изчерпване на зарядите им. Това може да ограничи пробега на даден електрически автомобил, който се очаква да бъде постигнат с едно зареждане на батерията, отбелязват експерти.

Друг анкетиран - Хосе Валдес от Сан Антонио, притежава три електромобила, включително нов Mustang Mach-E. С данъчен кредит и други стимули елегантната нова кола струва около 49 000 долара, каза Валдес. Той смята, че си заслужава парите. Но пък градът, в който живее, е главният в далеч по-топлия щат Тексас.

Хосе Валдес е доволен от придобивката си - новия електрически Мустанг

Снимка: AP/БТА

Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) обяви през март, че до 2032 г. около 56 на сто от всички нови превозни средства, продадени в страната, трябва да бъдат електрически, а поне 13 на сто - плъгин хибриди.

На този фон автомобилните компании инвестират милиарди долари в производството на електромобили и в нови технологии за батерии, които могат да им осигурят по-голям пробег, независимо от метеорологичните условия, посочва АП.