Спад на продажбите на коли в САЩ с почти 10%
Клиентите купуват коли, за да избегнат обществения транспорт заради коронавируса
Автомобилните продажби в САЩ отчитат спад от 9,7 процента за третото тримесечие на 2020 година, информира Асошиейтед прес.
Секторът обаче наблюдава сигнали за известно подобрение - цените се вдигат, складовите запаси са ниски, а купувачите предпочитат по-скъпи модели. Това са добри новини за бранша, след като заводите бяха затворени преди пет месеца заради пандемията от коронавирус.
Спадът за тримесечието юли-септември все пак е значително по-малък от срива от 31 процента през второто тримесечие, когато търговските къщи бяха затворени и бяха необходими кредити с нулева лихва, за да привлекат клиенти.
Продажбите през септември дори са се повишили с 4,8 процента спрямо същия месец на миналата година, което е първото месечно повишение от февруари.
Според автомобилните компании намаляването на продажбите през третото тримесечие се дължи по-малките покупки от купувачи "на едро" като компании за коли под наем.
Автомобилостроителите съобщават, че клиентите предпочитат по-скъпи пикапи, за които избират множество екстри, а това вдига цените.
Освен това складовите запаси са малки и отстъпките са по-ниски. Очаква се над 76 процента от продажбите на нови коли да са на пикапи и СУВ-ове, което ще бъде септемврийски рекорд.
Според Дженерал мотърс (General Motors), чиито продажби са се свили с 9,9 процента спрямо третото тримесечие на миналата година, продажбите се увеличават всеки месец от юли.
Изследвания сочат, че клиентите купуват коли, за да избегнат обществения транспорт заради коронавируса.
Някои домакинства освен това са сигурни в доходите си и използват парите от анулирани почивки и пропуснати посещения на ресторанти, за да купят нова кола, отбелязват експерти.