Продажбите на автомобили в Китай бележат спад за 9 пореден месец през февруари. Поради това напрежението в автомобилната индустрия нараства, като дългосрочните планове за растеж на компаниите на най-големия пазар на автомобили в света са под въпрос, пише Bloomberg.

Ритейл продажбите на седани, SUV автомобили и минивани са се понижили с 18.5% до 1.19 млн. броя през изминалия месец, обяви Китайската асоциация по пътнически автомобили в петък. През януари продажбите на превозни средства в Китай отчетоха спад на годишна база за първи път от повече от 2 десетилетия.

Настоящата ситуация накара дилърите и автопроизводителите да предлагат промоционални оферти и евтини месечни вноски за автомобилите на лизинг. Китайските потребители засега следят внимателно ситуацията и изчакват да разберат дали правителството ще въведе стимули, за да възроди пазара.

Изпълнителните директори на играчите в бранша прогнозират, че мрачното настроение ще предначертае края на най-слабо представящите се компании, докато индустрията се подготвя за преструктуриране.

"Колкото повече време отнема на правителството да реагира, толкова по-слаби ще бъдат продажбите на автомобили в бъдеще", коментира генералният секретар на китайската асоциация Цуй Донгшу.

Ford и Hyundai са сред автомобилните производители, които разчитат, че състоянието на китайския автомобилен пазар ще се подобри, за да увеличат приходите си, които бяха ударени от търговската война и забавянето на икономическия растеж. Въпреки че потребителското търсене на електромобили се увеличава, няма признаци за възстановяване на пазара.