Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) отчита срив от -22.8% през декември 2021 г. общо за 27-те държави-членки в сравнение със същия месец година по-рано. Ако през последния месец на кризисната 2020 г. в ЕС са били продадени 1 030 551 нови коли, то през декември 2021 г. броят им е паднал до 795 295. Що се отнася за цялата 2021 г., резултатът отново е по-лош спрямо 2020 г., макар и не с толкова драстична разлика. На фона на продадените малко под 9.94 млн. нови коли през 2020 г., през 2021-а броят им пада до малко над 9.7 млн. броя, което представлява спад от 2.4%.

В България обаче нещата не стоят точно така и страната ни е от тези, при които 2021 г. е била по-добра за пазара на нови автомобили от 2020-а. У нас през миналата година са били продадени 24 537 нови коли, което представлява ръст от 9.7% в сравнение с 2020 г., когато сключените сделки са за 22 368 броя. Българският пазар се представя по-добре от европейския и през декември, като отчита ръст, макар и по-скромен от годишния. През последния месец на 2021 г. у нас са били продадени 1780 нови автомобила, което е с 4.3 на сто повече в сравнение с продадените през декември 2020 г. 1707 броя.

По декемврийски (годишен) ръст лидер и далеч пред нас е Хърватия с 19.3%. Пред нас е също и Словения, където пазарът се е увеличил с 8.3 на сто. Зад нас обаче е Латвия, където е отчетено увеличение от 2.9%, като това е и последната държава в списъка на тези, увеличили автопазара си през декември 2021 г. спрямо декември 2020 г.

В същото време традиционно най-големите пазари отчитат едни от най-сериозните отрицателни резултати. Германия отчита 26.9% спад. Вторият по големина пазар - френският, е на минус 15.1%. Италианците отчитат спад от 27.5 на сто, а испанците - от 18.7%. Най-лошият резултат за декември 2021 г. е в Литва, където продажбите на нови коли са се сринали с 58%.

3e-news.net