Онлайн война на пазара за употребявани автомобили
За колко конкуренти има място на сергията?
АутоХироу (AutoHero), Казу (Cazoo), Арамис (Aramis), Драйвърама (Driverama): тези европейски платформи искат да прехвърлят в интернет пазара на употребявани автомобили, впускайки се в конкурентна война, която може да се окаже от полза на клиентите, пише Франс прес.
Предлагайки на частни лица възможността да купуват и продават "без шашми" нови, но ремонтирани автомобили с гаранция и доставка до дома, тези сайтове искат да заемат мястото на автокъщите и най-вече на малките обяви.
Още повече че потребителите станаха по-склонни да пазаруват онлайн на фона на здравната криза.
Независимо от това дали са германски, британски, френски или чешки, тези сайтове са насочили поглед към САЩ, където уебсайтове като Карвана (Carvana) и Врум (Vroom) успешно конкурират националния лидер КарМакс (CarMax) и хвърлиха в паника Уолстрийт.
На пазара на употребявани автомобили, който през 2019 година е бил на стойност 700 милиарда евро с 49 милиона продадени превозни средства, в момента няма лидери и той не е толкова достъпен онлайн, отбелязват тези амбициозни платформи, подкрепени от инвеститори.
Двайсет години след създаването си френският сайт Арамис ауто излезе на борсата в края на миналата седмица, за да ускори разширяването си към нови пазари. Компанията вече присъства в Белгия, Испания и Великобритания и възнамерява оборотът й да надвиши един милиард евро през 2021 година.
Британският й конкурент Казу, стартирал в края на 2019 година и вече стъпил на френския и германския пазар, обяви, че иска да събере 1,6 милиарда долара на Нюйоркската борса.
"Във всички сектори част от пазара вече е онлайн, автомобилите изостават от тази тенденция", заяви пред АФП основателят на Казу Алекс Честърман, който се радва на успех в онлайн филмите и интернет продажбите на недвижими имоти.
На европейския пазар в момента властва сайтът АутоХироу, филиал на гиганта в продажбите на автомобили между професионалисти Ауто1 (Auto1). АутоХироу е продал над 10 000 автомобила през 2020 г. и възнамерява да увеличи четворно тази цифра през 2021 година.
Най-скоро появилият се участник на пазара, сайтът Драйвърама, ще купува 80 процента от автомобилите си от частни лица, а останалите - от производителите и компаниите за отдаване под наем. Този филиал на чешкия гигант на употребяваните автомобили АУРЕС (AURES) се очаква да стъпи на германския пазар през 2021 година, в Белгия и Нидерландия - през 2022-а и във Франция - през 2023-а.
"Има място за няколко компании", заяви младият президент на Драйвърама Станислав Галик.
"Ще бъде въпрос на доверие. Цените на автомобилите са общодостъпни. Истинската война ще се разиграе около прозрачността на услугата, гаранциите и мненията в интернет", допълни той.
Ще се купуват ли повече автомобили?
Частните лица ще се възползват от покачването на цените на автомобилите им при купуване от професионалистите в бранша и едновременно с това ще се радват на по-добро клиентско обслужване, подчерта Стефан Калдеру, главен изпълнителен директор на Емил Фрей Франс (Emil Frey France) - френският лидер сред автокъщите, който възнамерява да се бори с нарасналата конкуренция чрез сайта си Аутосфер (Autospherе).
Битката между платформите може да се прехвърли в краткосрочен плaн и на спортните терени.
Типично по британски Казу спонсорира голф, ръгби и дартс, заделяйки бюджет от 50 милиона британски лири (58 милиона евро) за спонсорство във Великобритания тази година, преди да се насочи и към континента.
В Германия АутоХироу обяви неотдавна, че ще спонсорира футболния клуб Херта Берлин.