Американският гигант на електрическите автомобили Tesla започна да доставя автомобила си Model 3 в Китай малко по-рано от предвиденото, тъй като се опитва да съживи продажбите си, засегнати силно от китайско-американското търговско напрежение, пише EuroActiv.

Базираната в Калифорния фирма вече е коригирала цените и е добавила по-евтин вариант, за да направи автомобилите по-достъпни в Китай при високите тарифи за внос.

Производителите на американското луксозно електрическо превозно средство заявиха, че организирали доставка за Пекин в петък. Първоначално бе планирано доставките в Китай да започнат през март. 

Китай е най-големият автомобилен пазар в света, въпреки че общите продажби на автомобили се свиха през 2018 за първи път от повече от две десетилетия.

Първоначалните доставки ще отидат за клиенти, които са направили поръчките си до края на 2018, казаха от компанията.  Купувачите, които поръчват тази година, ще започнат да получават колите си от края на март.

"Намирам по-ранния старт на доставките като опит компанията да се възползва от пазара възможно най-бързо", заяви Алън Канг, анализатор в LMC Automotive.

"Много от потенциалните клиенти обмислят покупка не само на модела на Tesla Модел 3, но и на други модели на електрически автомобили като I-PACE на Jaguar или от Audi и Mercedes-Benz", добави базираният в Шанхай анализатор.

Докато продажбите на автомобили в Китай са намалели със забавянето на икономиката, бизнесът на Tesla беше ударен силно, след като Пекин повиши тарифите за вноса на автомобили от САЩ до 40% през юли на фона на търговските напрежения. Междувременно Китай временно е спрял прилагането на допълнителната тарифа от 25%.

От друга страна преди настоящата доставка в Китай дойде и един неприятен удар за Tesla. Влиятелното американско списание Consumer Reports оттегли одобрението си за Model 3, цитирайки проблеми с надеждността.