Комисията образува производство по собствена инициатива за проучване на евентуално извършено нарушение по глава седма от ЗЗК - "Забрана за нелоялна конкуренция" от страна на "Кауфланд - България ЕООД енд Ко" КД след постъпили информация и доказателства от Комисия за защита на потребителите (КЗП).

При извършена от КЗП проверка в търговски обекти на "Кауфланд" е констатирано предлагането на промоционални цени чрез рекламни брошури на марка слънчогледово олио, за което е установено, че липсват налични количества в съответните обекти, се казва в съобщение на КЗК. Това създава съмнения за недобросъвестни действия от страна на търговската верига, които могат за увредят интересите на другите конкуренти, отбелязва антимонополния орган.

Във вторник, 15 март, КЗК образува същото производство и за "Билла България" ЕООД след постъпили информация и доказателства от Комисията за защита на потребителите (КЗП). При извършена от КЗП проверка в търговски обект на "Билла" е констатирано предлагането на промоционални цени, включително и чрез рекламни брошури, на марки слънчогледово олио, за които е установено наличието на недостатъчно количества или липси в търговския обект. Както и при "Кауфланд", така и при "Билла" това създава съмнения за недобросъвестни действия от страна на търговската верига, които могат за увредят интересите на другите конкуренти, се казва в съобщение на антимонополния орган.

По-рано в сряда, 16 март, председателят на КЗП Димитър Маргаритов съобщи за резултатите от проверките на комисията за търговията с олио. Само в 15-20 случаи от 350 проверки КЗП е открила, че продажната цена на олиото е завишена почти двойно спрямо доставната цена. Цената на олиото не е регулирана и няма марж за формиране на печалбата. Търсенето на висока цена е само морално укоримо поведение, каза Маргаритов