Високотехнологичните компании от Китай са изпреварили японските си конкуренти по дял от световния пазар и продължават да намаляват преднината на американските концерни, които са на лидерската позиция. Това сочи публикувано днес проучване на японския бизнес всекидневник "Никей", цитирано от ТАСС.

През 2019 г. Китай е имал най-голям пазарен дял в 12 сектора, включително производството на електронни компоненти. Лидерите САЩ водят в 25 категории, а Япония, която остава на трето място - в 7.

Китайските компании за една година са изпреварили японските в сегмента на екраните с течни кристали с малък и среден размер, които се използват при смартфоните, при компонентите за литиево-йонни батерии и други.

Най-големият китайски производител на компютри Леново (Lenovo) е увеличил дела си от световния пазар с 1,2 процентни пункта спрямо 2018 г. до 24,2 процента. Така той излиза на първо място, изпреварвайки американската Хюлет-Пакард (Hewlett-Packard).

Технологичната корпорации Хуауей (Huawei) въпреки политиката на редица западни страни да забраняват продукцията й, е заела второ място в света на пазара на смартфони с пазарен дял от 17,6 процента. Това й е позволило да изпревари Епъл (Apple) и да се доближи до лидера в сегмента - южнокорейската Самсунг (Samsung Electronics), който държи 21,6 процента от световния пазар.

Преди пет години делът на Хуауей бе едва 5 процента. През 2019 г. обаче общо трите китайски концерна Хуауей, Сяоми (Xiaomi) и Опо (Oppo) са завзели 35 процента от световните продажби.

Хуауей е лидер и в базовите станции за мобилна връзка.

При рутерите заради споровете между САЩ и Китай американската Сиско (Cisco Systems) продължава да увеличава преднината си пред конкурентите, включително Хуауей, с пазарен дял от 64,7 процента.

До момента китайските компании се справят добре с натиска на САЩ, отбелязва "Никей". Те са получили голяма подкрепа и от вътрешното търсене. Ситуацията обаче може да се промени, ако европейските страни и САЩ продължат да се отказват от китайско оборудване и технологии.