Консултативен съвет по т. нар. закон за горивата ще има заседание тази седмица, на което ще бъде обсъден анализът на Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/. Това каза министърът на икономиката Емил Караниколов на брифинг в министерството, който бе свикан във връзка с изготвения от КЗК секторен анализ на пазарите на производство и реализация на бензин и дизел.

Министър Караниколова уточни, че по закон Консултативният съвет е органът, който ще прави предложения за изменения в законодателството. Той добави, че след като се анализират текстовете от Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, придобил популярност като закон за горивата, те ще бъдат обсъдени с всички представители на бизнеса от този сектор.

Законодателните предложения ще бъдат подложени и на оценка на въздействието, увери Емил Караниколов. Той допълни, че измененията в закона ще бъдат изпратени и в КЗК за предварителен контрол. По думите му целта е да се създаде конкурентна среда и всички права и ангажименти да бъдат еднакви за всички. Икономическият министър се надява в рамките на един месец промените да бъдат готови.

"Притеснява ме това, че КЗК каза, че чрез тази нормативна база не се създава конкурента среда", изтъкна Емил Караниколов. Затова министърът се ангажира текст по текст, с участието на КЗК и всички заинтересовани лица, да се изчистят проблемите текстове, за да "се създаде един конкурентен закон".

Говорителят на Асоциация на вносителите, производители, търговците и превозвачите на горива Симо Симов съобщи, че чрез министъра на икономиката асоциацията внася предложения за промени в закона за горивата. Той обяви, че представители на асоциацията са готови да участват в работната група по обсъждането им. "Заставаме зад основната идея, че трябва да има има регистрация в бранша. Но създадохме по-приемливи условия за регистрацията", заяви Симов.

Той информира, че в предложените от асоциацията промени е добавено, че законът трябва да контролира освен вътрешния пазар, още вноса и износа на горива. По-големите гаранции и капитал са останали, но само за фирмите, които се занимават с производство, посочи Симов.