Акио Тойода: Преминаването към изцяло екетрически коли ще доведе до загуба на работни места
Общо 5,5 млн. души са ангажирани в автомобилната индустрия в Япония
Преходът към бъдеще, в което има само електрически превозни средства, би довело до загуба на работни места сред онези компании, които са работили върху технологии, свързани с двигатели с вътрешно горене, включително при многото доставчици в сектора, предупреждава председателят на Toyota Motor Акио Тойода, предава Yahoo Finance, като цитира Ройтерс.
Още по темата
"Общо 5,5 млн. души са ангажирани в автомобилната индустрия в Япония. Сред тях има и такива, които работят върху двигатели от дълго време", изтъква Тойода пред журналисти. "Ако електрическите превозни средства се превърнат в единствения избор, включително за нашите доставчици, работните места на тези хора ще бъдат загубени", добавя той.
Toyota, най-големият производител на автомобили в света по продажби, е по-предпазлив в подхода си към електромобилите от други концерни. Това осигурява на Toyota преднина в момента, тъй като глобалните продажби на електрически коли се забавят, докато потребителите се фокусират върху хибридите. Компанията се възползва от засиления интерес към хибридната технология, включително в САЩ.
Междувременно Тойода защитава многостранния подход на концерна, залагайки на стратегия, която включва електромобили, хибриди, превозни средства с водородни горивни клетки и други технологии за задвижване.
През януари Тойода каза, че електромобилите ще съставляват най-много 30% от световния автомобилен пазар, като хибридите, превозните средства с водородни горивни клетки и колите с двигатели с вътрешно горене ще съставляват останалото. Той не посочи срокове за тази прогноза.
Тойода коментира това при откриването на бюст на баща си Шоичиро Тойода в университета Нагоя, Централна Япония.
Тойода-старши, който почина на 97 години миналата година, ръководи Toyota през 80-те години на миналия век, когато компанията променя из основи глобалния автомобилен пазар, засенчвайки господстващите дотогава концерни от Детройт. Той също ръководи пазарния дебют на луксозната марка Lexus и хибрида Prius.