Volkswagen планира да инвестира в разработването на мини и добив на материали, за да намали цената на батериите за електрически превозни средства, обяви Томас Шмол, член на борда на директорите на германската автомобилна корпорация, който отговаря за технологичното развитие, на когото се позоваха Ройтерс и БТА.

Водещият производител на автомобили в Европа иска неговото подразделение PowerCo да стане водещ доставчик в света на батерии за автомобилния сектор.

Целта е PowerCo да осигурява половината от батериите, от които Volkswagen се нуждае при производството на електрически превозни средства, а останалата част да бъдат продавани на други компании, каза Шмол в интервю за Ройтерс.

PowerCo ще започне разширяването на своята дейност, доставяйки батерийни клетки за 1,2-ата милиона превозни средства, които Ford изгражда в Европа на базата на "модуларната електрическа платформа на задвижването" (MEB), създадена от Volkswagen, разкри представителят на борда на директорите на германската автомобилна група.

"Проблемите при веригите на доставки на суровините възникват заради капацитета на мините, в които те се добиват. Поради това трябва да инвестираме директно в мините", каза Шмол.

Volkswagen си партнира при доставката на суровини с минни компании в Канада. Компанията обяви на 13 март, че планира да построи голям завод за батерии за електрически превозни средства в Канада. Началото на производството е планирано за 2027 г., съобщи Асошиейтед прес.

Стратегията на корпорацията е в съответствие с тенденцията, при която производителите на автомобили се опитват да получат повече контрол върху веригата за доставки на автомобилни части, които по принцип им се доставят от други фирми. Това включва и контрол върху източниците на суровини и енергия, тъй като автомобилните групи се конкурират за оскъдни ресурси, от които се нуждаят спешно, за да постигнат целите си, които са насочени към увеличаване на дела на електрическите превозни средства, които произвеждат, отбелязва Ройтерс.