Volkswagen отчете най-големия спад от повече от 10 г., но не и Porsche
Доставените от концерна 8,3 автомобила в дялово отношение са със 7% по-малко спрямо 2021 г. Но луксозният му и спортен бранд върви нагоре въпреки кризите
Германската автомобилостроителна корпорация "Фолксваген" (Volkswagen Group), базиран в Щутгарт, съобщи, че през 2022 г. е постигнала най-слабите си продажби от повече от 10 години насам на фона на строгите ограничения в Китай срещу разпространението не COVID-19 и руската военна инвазия в Украйна, които доведоха до нарушаване на веригите на доставки, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Германският концерн, в който влизат марки като "Ауди" (Audi), "Сеат" (Seat), "Шкода" (Skoda), "Порше" (Porsche), "Бентли" (Bentley) и "Ламборгини" (Lamborghini), обяви, че през миналата година е доставила 8,3 милиона превозни средства на клиенти. Това е спад със 7 на сто спрямо 2021 г.
Къде е "Фолксваген"
Резултатите показват, че за трета поредна година "Фолксваген" остава втори по големина автомобилен производител в света след "Тойота" (Toyota Group). Японската корпорация до ноември миналата година беше произвела над 9,5 милиона автомобили, отбелязва Ройтерс.
Премиум марките "Ауди", "Ламборгини" и "Бентли" отбелязват по-малък спад на продажбите (с 4 на сто) през 2022 г. в сравнение с по-масовите модели "Фолксваген" (VW) и "Шкода" (Skoda), с 9 на сто. В същото време "Порше" се качва нагоре.
Къде е "Порше"
"Порше" (Porsche) отчита ръст на продажбите си през фискалната 2022 г. въпреки кризите в глобален мащаб, които се отразяват на дейността на германския производител на спортни автомобили, предаде ДПА.
Компанията е доставила 309 884 превозни средства на клиенти в целия свят, което е повишение с 3 процента спрямо предходната година.
Продажбите на пазара в Германия също се увеличават с 3 процента на годишна основа до 29 512 автомобила, а тези в другите европейски страни се повишават със 7 процента до 62 685 превозни средства.
Броят на реализираните от "Порше" превозни средства в Северна Америка остава без промяна спрямо предходната година (79 260), на фона на проблемите с логистиката и доставките на части за производството на автомобили.
На китайския пазар e отчeтен спад с 2 процента. Там са доставени 93 286 автомобила на фона на ограниченията срещу разпространението на КОВИД-19.
Изложителите отново се събират в "Хейзъл"
Автомобилното изложение в Брюксел се завръща в изложбените зали на "Хейзъл" този уикенд за стотното си издание след две години прекъсване заради пандемията от COVID-19. Изложението ще бъде отворено за публика от 14-и до 22 януари. Над 50 автомобилни марки ще присъстват в Брюксел, а организаторите очакват шоуто да привлече около 300 000 посетители.
"След 2020 г. автомобилният пазар претърпя дълбока промяна. Електромобилите пробиха и пазарът е наводнен с нови модели и нови играчи", обясни Андреас Кремер, заместник директор на белгийската автомобилна федерация "Фебиак" (Febiac), през ноември. "В допълнение към обичайната си роля на важно технологично изложение на най-новите продукти в сектора, шоуто ще бъде и информационен и "популяризаторски" център за обществеността".