Компанията Vitex е създадена през далечната 1932г. и заема водеща позиция в Гърция, в сектора на декоративните бои и строителните материали. Със седалище в Атина и две дъщерни дружества в Сърбия и България, Vitex се налага като лидер на европейския пазар, а през месец юни, по време на тържествена церемония в София, дружеството Витекс България ЕООД разшири дейността си в страната с новозакупена търговска база с прибизителна площ от около 8000 кв.м.

Екипът на Dir.bg се срещна с г-н Армодиос Янидис, изпълнителен директор на Vitex S.A. и г-н Йоанис Георгиу, управител на Витекс България ЕООД, за да проследи пътя на успех на компанията както на локалния пазар, така и в международен план.

Послените резултати на компанията сочат, че за изминалата година оборотът на Vitex е оценен на 63 млн. евро с рекорден 10-годишен темп на растеж от 150%. Какъв е ключът към подобна устойчивост според Вас?

Армодиос Янидис: Vitex се превърна във водещ производител на бои в Гърция, изпълнявайки основната си цел - работим, за да създаваме ежедневни чудеса с научно забавление и грижа. Движещите сили зад нашата история са стратегическата ни ориентация, нашата уникалност и фокус върху съвършенството. Отличаваме се от конкурентите си, защото разработваме и доставяме ексклузивни продукти и услуги като устойчиви бои CARE, антивирусна технология VAIRO, трибридна нано екстериорна боя ACRYLAN MAX, система за тониране с 24 оцветители и специално подобрени цветни нюанси с висока издръжливост(HD).

Забавлението на работното място също е ключов елемент от стратегията ни и ние се стремим да запазим аполитично отношение, което подобрява удовлетворението и представянето на служителите.

Снимки: Ангел Юруков, Dir.bg

Как стартирахте дейностите си в България?

Йоанис Георгиу: Приключението на Vitex в България започна скромно, но решително. Стартирахме по време на пика на икономическата криза, когато нашият първи приоритет бе да поддържаме компанията на повърхността с малък, но отдаден екип от петима служители. На фона на предизвикателствата нашият фокус бе ясен: предлагаме качествени продукти на конкурентна цена.

Пътуването досега беше удовлетворяващо. Докато гледаме напред, ние се ангажираме да надграждаме напредъка си, непрекъснато да подобряваме нашите предложения и да обслужваме клиентите си по най-добрия начин.

Бихте ли ни разказали за развитието на компанията в България от 2008г. досега?

Йоанис Георгиу: Нашата компания постепенно получи признание, особено сред професионалната общност, а ангажиментът ни за качество и достъпност започна да резонира с пазара. С течение на годините и нарастването на нашето ниво на комфорт и доверие в пазара, ние взехме стратегическото решение да се разширим в големите вериги магазини в България.

Снимки: Ангел Юруков, Dir.bg

От 2017г. насам, присъствието ни на пазара започна да се ускорява, улеснявайки стабилния растеж на нашия бизнес. Днес с гордост мога да кажа, че от 2017г. оборотът ни се е умножил пет пъти, а клиентската ни база се е удвоила. Vitex се радва на значително присъствие в почти всички национални и местни търговци на дребно.

Говорейки за устойчивост, Vitex е и първата компания за бои в Гърция, която доброволно публикува своя доклад за устойчивост. Как стигнахте до това решение?

Армодиос Янидис: Тъй като очакванията за корпоративна отговорност нарастват и прозрачността става все по-разпространена, компаниите осъзнават необходимостта да действат по отношение на устойчивостта. Професионалните комуникации и добрите намерения вече не са достатъчни. Бидейки пример за отговорна корпорация, нямаме против да съобщаваме нашите практики за ефективно и устойчиво представяне, за да вдъхновяваме и мотивираме.

Десетки подобрения в нашите дейности и процеси допринасят на много нива за нашите цели за устойчиво развитие и много от нашите доброволчески инициативи ни позволяват да се насладим на радостта от един колективен принос. Чувствата на вълнение и радост, които изпитваме, когато публикуваме нашия Доклад за устойчиво развитие и социална отговорност, също са гаранция, че сме ангажирани да продължим по този път - защото усещането е страхотно!

Основният завод на Vitex в Гърция се превърна в приемр за една от малкото фабрики в света, която работи с политиките за нулеви отпадъци и нулева нетна енергия. Трудно ли бе да установите тези практики и къде виждате ползата от това решение?

Армодиос Янидис: Вярваме, че ESG е основният фактор за осъществяване на корпоративната цел. Вътрешното интегриране на ESG е дълъг процес, за да бъде успешен за компанията. Но не беше труден за изпълнение, тъй като ние осъзнаваме, че ESG е неразделна част от нашите ценности и по този начин бе естествено имплементиран в работата. Що се отнася до екологичните политики, нашият завод е крайъгълен камък за бояджийската индустрия, тъй като паркът на покрива генерира електрическа енергия, която почти покрива нуждите на производството.

Следваме и политика на нулеви отпадъци чрез кръгово производство, като използваме един отпадък от процеса като суровина за друг процес. И двете устойчиви практики водят до намаляване на оперативните разходи, като същевременно благоприятстват околната среда. Ще продължим да обръщаме внимание на екологичните, социалните и управленските проблеми, за да генерираме повече стойност за нас и всички заинтересовани страни.

Снимки: Ангел Юруков, Dir.bg

Витекс България ЕООД е известна и с инициативата си Paint Bank - бихте ли ни казали как ви хрумна тази идея и къде виждате ползите - за вас като компания и за българското общество?

Армодиос Янидис: За Vitex концепцията за корпоративна отговорност е неразделна част от нашата култура, както и ключов двигател за постигане на нашите бизнес цели. С цел укрепване на нашата позиция на пазара, ние винаги отчитаме екологичните, икономическите и социалните аспекти на нашите дейности. Paint Bank е създадена от хората на Vitex като колективна инициатива с наши партньори, за да предоставим заедно продукти и услуги за подобряване на пространствата, използвани или обитавани от нашите събратя, които се нуждаят от подкрепа - било то публични или частни съоръжения. Като част от тази инициатива, повече от 400 магазина за бои в цяла Гърция участваха в първия етап за защита и модернизиране на обществени болници.

Йоанис Георгиу: Нашето преживяване с инициативата Paint Bank тук, в България, беше изключително възнаграждаващо. Особено горди сме, че чрез инициативата успяхме да помогнем на много болници. Трансформацията, която тези сгради претърпяха благодарение на дарената боя, е значителна.

При използването на нашите специално формулирани бои обратната връзка, която получихме от тези институции, беше изключително положителна. Разработихме бои с цел не само да подобрим визуалната естетика на интериора, но и да помогнем за смекчаване на микробния растеж в помещенията. Нашите бои дори са били използвани в хирургически стаи, осигурявайки по-чиста и по-стерилна среда за важни медицински процедури. По този начин успяхме да допринесем, макар и малко, за здравето и благосъстоянието на пациентите и болничния персонал, като намалихме риска от микробни проблеми.

На 13 юни официално разширихте влиянието си на българския пазар - бихте ли ни разказали за събитието си в София?

Йоанис Георгиу: На 13 юни отпразнувахме важен етап от нашето развитие в България със събитие в София. Имахме възможност да отбележим минали постижения, свидетелство за нашата устойчивост и поглед към светлото ни, обещаващо бъдеще. Акцентът на събитието бе официалното откриване на нашите нови офиси и складове, физическо проявление на нашия растеж и нашата отдаденост към иновациите и устойчивостта.

Снимки: Ангел Юруков, Dir.bg

Възползвахме се и от възможността да обявим плановете си за увеличаване на производството на бои за българския пазар и за по-широкия регион на Балканите в отговор на нарастващите изисквания, като същевременно даваме приоритет на екологичните практики. Това беше напомняне за нашия 15-годишен път на упорита работа, работа в екип и успех в България, както и за пътя, който предстои.

Как бихте описали потребителските нужди на местния пазар?

Йоанис Георгиу: Докато в миналото ключовият определящ фактор беше цената, днес клиентите търсят качество, производителност и добавена стойност в продуктите, които купуват. Високата покривност и способност за миене са два важни критерия за избор и ние се гордеем с предлагането на много продукти, които са категоризирани като клас А за способност за миене и устойчивост на абразия.

Освен това клиентите искат да се чувстват сигурни в избора си и търсят хипоалергенни продукти, подходящи за боядисване в детски стаи. Те са все по-информирани за летливите органични съединения, като предпочитат продукти с ниски или нулеви нива на ЛОС. Потребителите ценят и професионалните съвети, които предоставяме при избора на видове бои и цветове, както и следпродажбеното обслужване, което предлагаме, като предоставяме решения и поддръжка дори след приключване на продажбата.

Нашата цел е да продължим да отговаряме на тези развиващи се нужди, като предоставяме продукти, които не се отнасят само до естетика, но и допринасят за по-здравословна и безопасна среда на живот.

Какви са вашите виждания и намерения за развитието на компанията през следващите няколко години?

Йоанис Георгиу: Визията ни за Витекс България ЕООД и по-широкия Балкански регион се фокусира в утвърждаването ни като водеща фигура в сектора за производство на бои. Очакваме с нетърпение да разширим нашите възможности чрез изграждане на нови сгради и въвеждане на местно производство на бои в България. Освен това възнамеряваме да инвестираме в нашата работна сила, тъй като твърдо вярваме, че нашите хора са движещата сила зад нашия успех.

В крайна сметка нашият ангажимент е да продължим да се развиваме, да растем и да останем в челните редици на нашата индустрия, като винаги поставяме нуждите на нашите клиенти и околната среда в основата на това, което правим.

 

*Материалът е изготвен в партньорство с Vitex