Американският гигант в търговията Костко (Costco) днес бе принуден временно да затвори първия си магазин в Китай само часове след официалното му откриване. Причината бе рекордният наплив на клиенти, предаде АФП и БТА.

Новото голямо пространство, специализирано в търговията на едро, бе принудено да затвори врати поради съображения за сигурност, след като рафтовете бяха атакувани от хиляди купувачи грабнали кашони с месо, плоски екрани или гигантски плюшени мечки.

Дни преди официалното откриване някои специалисти в сектора на търговия изрази съмнения, че Костко ще пожъне успех в Китай, след като големи имена в сектора като Метро (Metro), Теско (Tesco) и Карфур (Carrefour) бяха принудени да свият значително присъствието си в страната, станали жертва на конкуренцията на електронната търговия.

Само че потребителската треска сред китайците изглежда изобщо не бе засегната днес между рафтовете на Костко в Шанхай. Търговската война между САЩ и Китай също не бе разубедила китайския потребител да пазарува от американска верига, отбеляза АФП.