Американските компании в Китай започват да усещат негативните последици от ескалиращата търговска война, съобщи днес Американската търговска камара в Китай (AmCham).

"Психологията на търговския спор вече има значително влияние", каза председателят на Камарата Уилям Зарит, цитиран от ДПА.

"Компаниите с целеви продуктови линии са загрижени заради вероятността митата да се вдигнат още повече, а други компании се страхуват, че могат да бъдат засегнати от последващи мита", добави той.

Търговското обединение представлява около 900 компании в Китай, сред които са Сони (Sony), Кока-Кола (Coca-Cola) и Ситибанк (Citibank). По думите на Зарит "близо 80 процента" от членовете на Американската търговска камара в Китай отчитат, че митата ще окажат по някакъв начин влияние върху дейностите им в азиатската страна.

В началото на юни САЩ и Китай си наложиха взаимно мита върху вноса на стоки за 34 милиарда долара. По-късно САЩ заплашиха да наложат допълнителни мита за 200 милиарда долара.

Зарит заяви, че не подкрепя прилагането на единни тарифи за всички стоки и услуги, но все пак е необходима промяна, за да се създадат "равни условия в Китай".

Чуждестранните компании се сблъскват с твърди бариери, за да влязат в Китай, което поставя страната на 78 място от 180 страни в доклада на Световната банка, който оценява условията за правене на бизнес в света, точно след Киргизстан и Бутан.

Американското правителство обвини Китай в нелоялни търговски практики , включително принудителни трансфери на технологии и кражба на интелектуална собственост, припомня ДПА.