Unilever Plc заяви в четвъртък, че ще продължи да повишава цените на своите перилни препарати, сапуни и пакетирани храни, за да компенсира нарастващите разходи за суровини и за да може да облекчи тези скокове през втората половина на 2023 г., съобщи Ройтерс.

Базираната в Лондон компания, която произвежда продукти, сред които течните препарати за миене на съдове Fairy, сапуните Dove, храни, сладоледи (и какво ли още не), очаква увеличение на разходите и през 2023 г., като прогнозира нетна инфлация на материалите през първата половина от около 1,5 милиарда евро.

Индустрията на опакованите стоки повиши цените през последната година, за да се справи с растящите пазарни стойности на всичко - от какао и слънчогледово масло до пшеница. Тя вече се бореше с проблемните вериги за доставки от епохата на COVID и увеличените разходи за суровини, вследствие на руската инвазия в Украйна, което допълнително повиши цените на енергията и други стоки.

"Покриваме инфлацията (на разходите) само на около 75%", каза финансовият директор Греъм Питкътли. "Трябва да надхвърли 100%, за да възстановим брутния си марж."

 

Увеличенията на цените ще продължат и през втората половина на годината, "но с по-ниски темпове ... вероятно сме преминали пика на инфлацията, но все още не сме преминали пика на цените", каза Питкътли.

Някои компании в Европа заявиха, че може да спрат увеличенията на цените, тъй като намаля натискът на поскъпналата енергия и от други суровини, което потенциално предоставя известно облекчение на потребителите, отбеляза Ройтерс.