През миналия месец британският бизнес е станал по-малко песимистично настроен относно евентуалното негативно въздействие на Брекзит, въпреки че компаниите очакват несигурността около излизането на Великобритания от ЕС да продължи по-дълго време, показват резултати от проучване на Английската централна банка, проведено в периода около и след изборната победа на Консервативната партия на премиера Борис Джонсън и цитирано от Ройтерс.

Въпреки че повечето британски компании все още смятат, че Брекзит ще навреди на продажбите в дългосрочен план, вместо да ги увеличи, разликата между песимистичните и оптимистичните очаквания се е свила през декември.

Процентът на тези, които очаква евентуално увеличаване на продажбите в резултат на Брекзит, нарасна през миналия месец до 17% от 13% при аналогично проучване на АЦБ през ноември, като това е най-високият процент от май 2018-а година насам.

Процентът на компаниите, които продължават да очакват, че процесът по излизането от ЕС ще нанесе удар върху продажбите пък спадна през декември до 33% от 37% месец по-рано.

Инвеститорите продължават да следят за признаци, че победата на Борис Джонсън на изборите на 12 декември е премахнала притесненията, свързани с политическата стабилност на Великобритания, което потенциално ще осигури така необходимия тласък на британската икономика, чийто растеж се забави през втората половина на 2019-а година.

Перспективите в краткосрочен план обаче продължават да бъде предизвикателни.

Същото проучване на АЦБ показва, че 53% от предприятията посочват Брекзит като един от основните източници на несигурност, което представлява известно намаление от 55% на това мнение през ноември и най-нисък процент от шест месеца насам.