Toyota постави световен рекорд по продажби
Японският гигант изостава при електромобилите, но пък е направил скок при хибридните превозни средства. Volkswagen е втори, следва ги Hyundai - Kia
Японският гигант "Тойота" (Toyota) обяви във вторник, че е продал над 11,2 милиона превозни средства в света през 2023 г. от марките "Тойота", "Лексъс" (Lexus), "Дайхацу" (Daihatsu) и "Хино" (Hino), което е нов световен рекорд и потвърждава водещата му позиция в автомобилната промишленост по обем, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Още по темата
Става дума за значителен растеж спрямо 2022 г. (около 7,2 на сто). Въпреки че изостава в сегмента на изцяло електрическите автомобили, "Тойота" се е възползвала от скока на продажбите на хибридни превозни средства и от преодоляването на недостига на полупроводници, които преди това забавяха производството.
"Тойота" си е възвърнала символичната титла на световен лидер по отношение на обема през 2020 г. и оттогава я поддържа, изпреварвайки германската компания "Фолксваген" (Volkswagen), която отново се нарежда на второ място с 9,24 милиона продадени превозни средства (+12 на сто според публикуваните в началото на януари данни).
Южнокорейската компания "Хюндай - Киа" (Hyundai - Kia) е запазила третата си позиция на подиума със 7,3 милиона продадени автомобила през 2023 година (+6,7 на сто).
Дори ако се изключат филиалите "Дайхацу" (мини автомобили) и "Хино" (камиони и автобуси), "Тойота" и марката й от високия клас "Лексъс" са доставили повече превозни средства от големите германски и южнокорейски конкуренти - 10,3 милиона автомобила през 2023 година (+7,7 на сто).
"Хино" и "Дайхацу" обаче бяха разтърсени от скандали с фалшифицирани тестове. Продажбите на "Хино" са се понижили миналата година заради този скандал (-9,8 на сто), а "Дайхацу" е преустановил цялото си производство от края на декември.
"Тойота" обяви също в понеделник, че спира износа на десет дизелови модела заради подобни нередности при одобрението на двигателите й в Япония. Те са произведени от друг филиал "Тойота индъстрис" (Toyota Industries).
Японският колос изостава в сегмента на изцяло електрическите автомобили, в който е продал едва 104 018 превозни средства през 2023 г.: четворно нарастване на годишна основа, но което е далеч зад американската "Тесла" (Tesla) с 1,81 милиона доставени електрически автомобила и китайската Би Уай Ди - BYD с 1,57 милиона превозни средства.
За момента обаче "Тойота" компенсира в голяма степен тази слабост с динамиката на световните продажби на хибридни превозни средства (над 3,4 милиона автомобила през 2023 г., което е скок с 31,4 на сто на годишна основа).