Най-големият световен автомобилостроител - "Тойота" (Toyota), публикува днес по-добри от очакваното резултати за третото тримесечие на финансовата си 2021/2022 година и потвърди прогнозата си за годишните резултати, въпреки че понижи очакванията си за оборота и производството, предаде Франс прес.

Въпреки продължаващите производствени затруднения заради Ковид-19 и недостига на полупроводници, както и поскъпването на суровините, японската група отчита чиста печалба от 791,7 милиарда йени (6 милиарда евро) между октомври и края на декември, което е спад от 5,6 на сто на годишна основа, но е по-добър резултат от очакваното.

Подкрепяна от позитивния валутен ефект благодарение на поевтиняването на йената спрямо долара и еврото, оперативната печалба за периода също изпреварва прогнозите - 784,3 милиарда йени, въпреки че и тук има силен годишен спад (-20,6 на сто).

Оперативната печалба се е свила най-вече в Япония на годишна основа, а в по-малка степен и в Северна Америка, докато в Европа и Азия, включително в Китай, има растеж.

Тримесечните продажби са намалели с 4,5 на сто за една година до 7,786 трилиона йени (59 милиарда евро).

Търсенето на автомобилите на групата, която все така успешно предлага привлекателни модели за всеки от пазарите си, остава солидно, изтъкна Сатору Такада, автомобилен експерт в Ти Ай Дабълю (TIW).

За цялата си финансова година, която ще приключи на 31 март, японският гигант все така разчита на чиста печалба от 2,490 трилиона йени (18,9 милиарда евро по сегашния курс), което би представлявало годишен растеж от близо 11 процента. Компанията запазва и прогнозата си за оперативна печалба от 2,8 трилиона йени (+27,4 на сто за една година).

Автомобилостроителят обаче е понижил перспективата за годишния оборот и вече очаква 29,5 трилиона йени (223,6 милиарда евро) или с 500 милиарда йени (3,8 милиарда евро) по-малко от обявеното по-рано. Това все пак би било съществен растеж от 8,4 на сто в сравнение с предходната финансова година.

Като обем "Тойота" се надява да продаде 10,29 милиона коли от всички свои марки за цялата фискална година. Но заради продължаващата нестабилност на веригите за доставки групата планира да произведе само 8,5 милиона бройки от марката "Тойота" и "Лексус" (Lexus) вместо предвидените 9 милиона.