Експерти от американската Fast Company съставиха рейтинг на най-иновационните компании в света през 2019 година. В него влязоха 50 компании от 35 сектора на световната икономика. Голямата изненада тази година е, че Apple Inc отстъпи първото място, коментират експерти. Ето и класацията:

1. Meituan-Dianping

Компанията е базирана в Пекин и не е световно известна. Занимава се с доставка на храна и изпълнение на други услуги като например измиване на автомобил, продажба на билети за кино и концерти. Основана е през 2015 година след сливането на две компании - Meituan и Dianping. Тогава оценката й бе за 15 милиарда долара. Според данните, компанията има 5 милиона доставчици на стоки и услуги и 280 милиона ползватели годишно.

 2. Grab

Това е малайзийска компания, предоставяща таксиметрови и логистични услуги главно в Сингапур и съседните Малайзия, Индонезия, Филипините. Виетнам, Тайланд и Камбоджа. През юли 2017 година водачите на автомобили, регистрирани в компанията надхвърлиха 1 милион души, а приложението ,чрез което се ползват услугите й бе качено на над 45 милиона устройства

3. NBA

Националната баскетболна асоциация на САЩ е основана през 1946 година. Повече от един милиард души по цял свят наблюдават всяка година състезанията, а феновете искат да са свидетели на мачовете, независимо къде се намират, или какъв вид устройство имат.  NBA пусна NBA AR App и експериментира с технологията, използвайки такива приложения като Snapchat. Продължава да инвестира и във виртуалната реалност, въвеждайки NextVR Screening Room, която позволява на феновете да гледат игрите на NBA League Pass на екран с размер на виртуалния киносалон.

4. The Walt Disney Company

Компанията е една от най-големите в света на развлекателната индустрия. Тя притежава 11 парка за развлечения, два аквапарка, мрежа от телевизионни и радиостанции.

През 2018 г. компанията създаде платформа за технологии и разпространение - Disney Direct-to-Consumer и International - за да стартира своите стрийминг услуги, започвайки с ESPN +, който дебютира през април 2018 г. и бързо достигна повече от 1 милион абонати. ESPN + използва видео потока на BamTech, търговията, динамичната технология за поставяне на реклами и събирането на данни, необходими за персонализиране на потребителския опит.

5. Stitch Fix

Компанията вече използва изкуствен интелект, който работи като персонален онлайн-стилист. Той изучава модните тенденции по милиони фото и видео материали, а след това намира на сайта сред хилядите оферти това облекло ,което подхожда на конкретния клиент.

Компанията е основана през 2011 година и за осем години достигна капитализация от 2 милиарда долара. За нея работят 5800 служители.