Американският производител на електрически коли Tesla Inc. е поискал от някои от своите доставчици да му върнат парични средства, които преди това е похарчил за части и услуги. Молбата отразява неотложността на автомобилния производител да поддържа операции по време на критичен производствен период, пише The Wall Street Journal, цитиран от Инвестор. Информацията се разбира от съобщение, което компанията е изпратила до свой доставчик и в коeто е поискала да ѝ бъде върната значителна сума пари, изплатена през 2016 г.

Съобщението на автомобилния производител е изпратено от високопоставено лице и описва искането като съществено за бъдещата работа на Tesla, като го характеризира като инвестиция в компанията за дългосрочен растеж между двама играчи. 

Макар че Tesla казва в съобщението, че всички доставчици са били помолени да ѝ помогнат да стане печеливша, не е ясно на колко от тях е поискана отстъпка от договорените разходни суми със задна дата.

От Tesla отказаха да коментират съответното съобщение, но потвърдиха, че търсят намаления на цените от доставчици, които датират от 2016 г., като някои от доставките не са завършени. От компанията определиха тези искания като стандартна част от преговорите за възлагане на обществени поръчки с цел подобряване на конкурентното предимство, особено с увеличаването на производството на Model 3.

Изненадващите искания повдигат допълнителни въпроси за кешовата позиция на Tesla, която се е понижила, след опита да увеличи производството на първата си кола, предназначена за масови купувачи - Model 3. След месеци закъснения Tesla постигна дългосрочната си цел да направи 5 000 броя от Model 3 за една седмица, което ако се запази, ще ѝ помогне да генерира пари.

 

Производителите на автомобили и доставчиците имат сложни взаимоотношения и всеки от тях се бори за най-добрата сделка при огромния ценови натиск. Консултанти по веригата за доставки казват, че понякога е възможно производители да искат намаление на цената от текущ договор, който ще продължи, но според тях е необичайно производителите да искат възстановяване на разходите по изминали работни отношения.

"Това е просто абсурдно и показва, че Tesla е отчаяна в момента. Те се притесняват за своята рентабилност, но не се интересуват от рентабилността на техните доставчици", споделя Денис Вираг, консултант по производство, който работи в автомобилната индустрия от 40 години.