Усилията на Теленор за по-отговорно използване на природните ресурси доведоха до 113% ръст в използването на зелена енергия от  компанията през 2017 г. Това става ясно от Доклада за устойчиво развитие на Теленор за 2017, който телекомът публикува за седма поредна година.

Към момента 21 от базовите станции на Теленор са хибридни и при добри условия използват слънчева или вятърна енергия. За поредна година намалява и потреблението на хартия за фактури и се увеличава броят на клиентите, избрали да получават сметките си в електронен формат. Благодарение на този избор, през 2017 г. са спестени 135.28 тона хартия за фактури, като общото потребление на хартия в  Теленор намаля до 38.72 тона.

В допълнение към усилията за намаляване употребата на хартия, през тази година Докладът за устойчиво развитие на Теленор България ще се разпространява в електронен вариант, с цел намаляване на употребата на ценни природни ресурси.

През 2017 г. в магазините на Теленор бяха събрани 310 кг. мобилни телефони за рециклиране, 737.5 кг обикновени батерии, 535 кг батерии от мобилни телефони и 223 кг аксесоари, които представляват опасен отпадък, и ще бъдат рециклирани.

Теленор публикува своите Доклади за устойчиво развитие от 2010 г. насам, с което изпълнява ангажимента си периодично да отчита напредъка си в посока устойчиво развитие. В тазгодишния доклад е включена информация за дейностите и резултатите от тях в четири основни направления - отговорност към служителите, отговорност към пазара, грижа за обществото и отговорност към природата.

В своята дейност Теленор се ангажира с изпълнението на Целите за устойчиво развитие на ООН, като основният фокус е цел No10:  Намаляване на неравенствата. От всички служители на Теленор България, 64% са жени, жени  заемат и 44% от ръководните позиции в компанията. Стъпка към постигането на тази цел е програмата Open Mind за професионално развитие и социална интеграция на хора с увреждания, която компанията реализира за трета поредна година.

Важна част от постиженията на Теленор са дългогодишните усилия на компанията за осигуряване на безопасна онлайн среда сред подрастващите, в партньорство с Националния център за безопасен интернет. Част от инициативите в тази област е програмата "Киберскаут", която използва метода "връстници обучават връстници" за ефективно популяризиране на основните рискове в интернет пространството и съответните начини за справяне с тях сред децата между 9 и 15-годишна възраст. В рамките на програмата през 2017 г. са обучени над 1200 деца.

Част от доклада са и резултатите от проучването на клиентската удовлетвореност, като 89% от запитаните потребители на центъра за обслужване на клиенти са заявили, че са доволни или изключително доволни от услугите и обслужването на Теленор, а 80% от  запитванията са разрешени само с едно обаждане.

Можете да се запознаете в детайли с Доклада тук >>

Теленор е водеща телекомуникационна компания с над 3,1 милиона активни потребители в България. От 1 август 2018 г. Теленор България, заедно с Теленор Унгария и Теленор Сърбия и Черна Гора, са част от PPF Group. PPF Group е реализирала инвестиции в множество пазарни области - банкови и финансови, телекомуникации, биотехнологии, застраховане, недвижими имоти и селско стопанство. PPF Group оперира в 22 страни в Европа, Азия и Северна Америка. Групата притежава актив и на стойност над 38 млрд. евро (към 31 декември 2017 г.). Към 31 декември 2017 г. служителите на PPF Group в световен мащаб са общо 170 000.

Снимка: Теленор

Снимка: Теленор

Снимка: Теленор

Снимка: Теленор