Stars Coffee отваря в Москва на мястото на Starbucks
Сиропите вече ще са местно производство, ястията и десертите - изцяло приготвени от новите готвачи
Руската верига "Старс кофи" (Stars Coffee), която замени американския кафе гигант "Старбъкс" (Starbucks) след оттеглянето му от Русия заради конфликта в Украйна, отвори днес за широката публика първото си заведение в Москва с лозунга "Бъкс си отиде, звездите останаха" (Bucks ушел, звезды остались), предаде Франс прес, на която се позова БТА.
"Защо Старс? Защото новата марка обединява всички звезди от гастрономическия сектор", обясняват в комюнике руският рапър Тимати и ресторантьорът Антон Пински, които придобиха 130-те ресторанта на Starbucks в Русия в края на юли.
Към традиционното зелено-бяло лого на американската верига е прибавено кафяво, а малката русалка е заменена с образа на момиче с традиционна руска шапка "кокошник".
Сиропите вече ще бъдат местно производство, а менюто с ястията и десертите ще бъде изцяло преработено от новите готвачи, за да се предложи "качество, по-добро от всякога", уверява "Старс кофи" в комюнике.
За разлика от руските McDonalds, открити тържествено през юни, Stars Coffee не направи голяма рекламна кампания за откриването на първия си ресторант на улица "Нови Арбат" в центъра на руската столица.
В четвъртък вечер се състоя скромна официална церемония за неколцина знаменитости и шепа журналисти, а широката публика е поканена от днес. Всички ресторанти от веригата в Русия ще бъдат отворени до края на септември, уверяват собствениците.
Около 80 процента от общо 2000 служители, работили за Starbucks, са се съгласили да останат в новите заведения.
Starbucks, който временно затвори 130-те си кафенета в Русия след началото на руската офанзива в Украйна на 24 февруари, съобщи в края на май, че възнамерява окончателно да напусне страната.
Американската верига, известна със своите "латте" и "фрапучино", отвори първото си кафене в Русия през 2007 г. и работеше чрез партньор - кувейтска група, която притежаваше и управляваше заведенията с договор за франчайз.
След началото на руската инвазия в Украйна и въвеждането на икономически санкции, големите западни компании се озоваха под силен натиск да се дистанцират от Москва по етични причини или заради затруднения при осъществяването на дейността им.