"Макдоналдс" (McDonald's) обяви днес, че е започнал процедури за пълното му излизане от руския пазар, където присъства от 30 години, като ще продължи да плаща на служителите си, докато бъде намерен купувач, вероятно до седмица, предадоха световните агенции. Компанията подчерта, че иска да се увери, че те ще бъдат назначени от новия собственик.

Най-голямата верига за бързо хранене в света през март реши да затвори (към оня момент временно) своите 847 ресторанта в Русия със 62 000 служители, като това я удари с 50 милиона долара на месец. Излизането от страната се очаква да се отрази на финансите на групата като извънреден разход от 1,2 до 1,4 милиарда долара (1,15 - 1,34 милиарда евро), отбеляза Ройтерс.

"Хуманитарната криза, породена от войната в Украйна, както и все по-непредвидимите условия за развиване на дейност, накараха "Макдоналдс" да стигне до извода, че не може повече да остане собственик на дейностите си в Русия", се казва в комюнике на компанията. Руските дейности на веригата ще бъдат продадени на местен инвеститор, уточнява гигантът в бързото хранене.

"В същото време имаме ангажимент към нашата глобална общност и трябва да се придържаме непоколебимо към нашите ценности", посочва в комюникето президентът и главен изпълнителен директор Крис Кемпчински. "А ангажиментът ни към нашите ценности означава, че не можем да оставим повече нашите арки да светят там", допълва той.

"Макдоналдс" планира да възобнови работа в Русия под нова марка в средата на юни, като съхрани работните места, повечето доставчици, веригата от ресторанти и менютата си, съобщи на ТАСС източник от компанията. Повече от 90 процента от тези доставчици са руски, уточни източникът.

Докато се опитва да продаде ресторантите си, "Макдоналдс" планира да започне да премахва златните си арки и други символи с името на компанията.

McDonald's заяви, че иска да продаде всичките си ресторанти в Русия на местен купувач, но и че ще запази търговските си марки в страната.

Решението да продаде своите активи в Русия, включително емблематичното заведение на площад "Пушкин" в центъра на Москва, бележи голямо отстъпление на западната марка, изтъква Ройтерс.

Някога символ на процъфтяващия американски капитализъм в залеза на Съветския съюз, този ресторант беше първият, отворен в Русия през 1990 г. Повече от 5000 души присъстваха на откриването.

Първото заведение беше силен символ на отслабването на напрежението от времето на студената война между САЩ и СССР, отбелязва АП.