Швейцарският производител на шоколадови изделия Lindt & Spruengli очаква органичните продажби да отбележат спад от 5-7% през тази година и да започнат бавно възстановяване през следващата. Голяма част от магазините затвориха заради пандемията от коронавирус, което се отрази и на швейцарската компания, нанасяйки удар по продажбите и печалбата за първото полугодие на 2020 г., съобщава Econimic.bg, позовавайки се на информация от Reuters.

Производителите на шоколад продължават да се "борят" с намаленото търсене, тъй като повечето потребители са фокусирани върху набавяне на основни продукти, а не толкова върху по-импулсивни покупки.

"Очакваме органичните продажби през пълната финансова година да бъдат с около 5-7% по-ниски спрямо 2019 г.", заяви в изявление производителят на шоколадовите бонбони Lindor. Той очаква марж на оперативната печалба от около 10%. От компанията поясниха, още, че прогнозата е базирана на предположението, че няма да има други мащабни блокади, а продажбите по коледните празници ще са сходни с миналогодишните.

За първите шест месеца на годината Lindt отчита спад на органичната печалба от 8.1% до 1.53 млрд. швейцарски франка (1.29 млрд. паунда). В същото време чистата печалба на компанията намалява до 19.7 млн. франка от 88.1 млн. франка за същия период на миналата година, заявиха от Lindt & Spruengli.

Продажбите се оказаха силно засегнати от ограничаването на търговията на дребно и временното затваряне на около 500 магазина на компанията около Великден - пиков сезон за продажбите ѝ.

Оперативната печалба би трябвало да се върне на нивото от около 15% през 2022-2023 г. Оперативният марж от своя страна би трябвало да се възстанови с до 20-40 базисни пункта на година в средносрочен до дългосрочен план, заяви компанията.