Четирима кандидати са подали оферти за придобиване на миноритарен дял в затруднения италиански авиопревозвач Алиталия (Alitalia) в сделка, която може да постави ново начало за компанията. Това заяви снощи вицепремиерът на Италия Луиджи ди Майо, цитиран от ДПА и БТА.

Алиталия бе в контролиран от държавата банкрут близо две години. Очаква се днес да бъде взето решение за съживяването и новата структура на собствеността й.

"Това е добра новина. Има повече възможности за избор", написа Ди Майо във Фейсбук. Той отчасти е отговорен за съдбата на Алиталия в качеството си на министър на икономическото развитие, труда и социалната политика.

Инфраструктурният холдинг Атлантия (Atlantia), който е контролиран от семейство Бенетон - натрупало първоначалното си богатство от производството на облекло - е сред четиримата кандидати, заяви Ди Майо.

Другите са компанията за строителство на магистрали Тото (Toto), собственикът на футболен клуб Лацио Клаудио Лотито и Герман Ефромович, бившият шеф на колумбийските авиолинии Авианка (Avianca).

Ди Майо потвърди, че по-голямата част от Алиталия ще остане в ръцете на държавата. Очаква се държавната железопътната компания Феровие дело стато (Ferrovie dello Stato) и министерство на икономиката и финансите да имат съвместен дял от около 50 процента, а американската авиокомпания Делта (Delta) е третият потвърден инвеститор.

Предвид това се очаква, че те ще имат мажоритарен дял и управителният съвет на Феровие дело стато ще избере днес последния партньор сред четирите оферти, каза Ди Майо.

Алиталия не е излизала на печалба от 2002 година, има намаляващ пазарен дял и се държеше на повърхността благодарение на държавни заеми от общо 900 милиона евро (1 милиард долара).

"Искам да съм последния министър, който трябва да се занимава с Алиталия", добави Ди Майо.