Разкриха детайлите по фалита на "Астрал Холидейс"
"Няма да има клиенти, които да бъдат необслужени", гарантира изпълнителният директор на компанията
Близо 250 души, ползващи туристически услуги, са засегнати от фалита на "Астрал холидейз", а 100 остават без работа. Застрахователят "Уника" е поел ангажимент в спешен порядък да заплати претенциите. Това стана ясно от брифинг на министъра на туризма Николина Ангелкова, която даде повече информация във връзка с обявяването на несъстоятелност на един от най-големите туроператори у нас - "Астрал Холидейз". Тя увери, че всички изисквания на закона за туризма са спазени от страна на "Астрал холидейз", а размерът на застраховката е 700 хиляди лева, така че ще покрие всички претенции.
По думите й застрахователят "Уника" е поел ангажимент в спешен порядък да заплати претенциите - до 2-3 дни.
"Като министерство, в рамките на нашите компетенции ще съдействаме на абсолютно всички. След пресконференцията пътувам за Германия за срещи с техния министър и ще коментират лято 2020 година", обясни тя.
Изпълнителният директор на "Астрал Холидейз" Христо Гаубачев добави, че след 20 години днес са подали молба в съда за несъстоятелност.
"Ефектът на доминото със случката с "Томас Кук" ни повлия. Ние сме платили за всички клиенти, всички чартърни полети, всички хотели и трансфери. Няма да има клиенти, които да бъдат необслужени. Клиентите, които от утре трябва да пътуват, се информират, че техните почивки са гарантирани. Всички офиси в страната ни са отворени и ще съдействаме на всички клиенти. По-малко от 200 души има със записани почивки, които тепърва трябва да осъществят. 51 човека към днешна дата са в чужбина и в България с "Астрал Холидейз". Ще съдействаме на всички клиенти. Малко под 100 човека работят във фирмата, които сега остават без работа", заяви Гаубачев и добави, че дружеството не е било готово за фалита.
Министър Ангелкова добави, че няма информация за други туроператори в подобна ситуация. "Динамиката на пазара изисква анализ, който ние правим", посочи тя.