Продажбите на американския автопроизводител "Форд Мотор" (Ford Motor) през 2021 г. са спаднали с 6,8 процента в сравнение с 2020 г., съобщи компанията, цитирана от Си Ен Би Си и БТА.

Спадът все пак е овладян в края на годината, когато компанията е успяла да преодолее проблема с недостига в доставките на чипове.

През последната четвърт на годината "Форд" (Ford) е продал 508 451 автомобила, 26,8 процента повече от продадените през третата четвърт. През цялата година компанията е реализирала 1,9 милиона автомобила.

"Форд" приключва годината с 247 000 автомобила в наличност, с 22 000 повече от запасите през ноември.

Като цяло американската автомобилна индустрия е реализирала 15,1 милиона автомобила през 2021 г. въпреки проблемите с доставките и пандемията от коронавирус. Това са най-слабите продажби от 2012 г. насам.

"Форд" е трета по продажби след "Тойота" (Toyota) и "Дженерал мотърс" (General Motors). За пръв път "Тойота" оглавява тази класация, а "Дженерал мотърс" изпуска първото място за пръв път от 90 години насам.

Същевременно стана ясно, че продажбите на "Стелантис" (Stellantis), компанията майка на "Крайслер" (Chrysler), "Додж" (Dodge), "Джип" (Jeep), "Рам" (Ram), "Фиат" (Fiat) и "Алфа Ромео" (Alfa Romeo) са паднали с 18% през четвъртото тримесечие и с 2% за цялата година до 1,8 милиона бройки.