Стотици влакове в Берлин са отменени следващата седмица заради предполагаем саботаж. След пожар на кабели по железопътна линия германските железници очакват смущения в движението на влаковете, особено в района на Берлин, предаде БНТ. 

Техническите специалисти на "Дойче бан" (Deutsche Bahn) работят за възможно най-бързото отстраняване на повредата. Има съмнения, че причината за пожара е вандалски акт. Случаят е поет от криминалистите в Берлин. 

Това се случва в момент, в който правителството се опитва да запълни недостига на средства в бюджета за 2025 година.

Бюджетните планове на правителството в Германия за "Дойче бан" може да доведат до увеличение на цените на нейните услуги, предупреди управляващият директор на държавната железопътна компания Дирк Флеге, цитиран от ДПА и БТА. Цените за използване на железопътната мрежа в междуградския и товарен транспорт вече са се увеличили, което може да доведе до още по-високи цени за клиентите на железниците, каза той.

Министерството на финансите на Германия съобщи, че оценки на планираните проекти показват, че са "необходими допълнителни дискусии в правителството и в рамките на парламентарните консултации". Това също така включва проучване дали са възможни заеми, финансирани чрез кредит, вместо безвъзмездни средства за подкрепяния от държавата железопътен оператор.

Експертният съвет на министерството гледа критично на това поради високото ниво на задължения на "Дойче бан" и предлага вместо това да се увеличи собственият капитал на компанията.

Железопътният оператор трябва да получи допълнителна капиталова инжекция до 3,6 милиарда евро (3,9 милиарда долара), посочват от финансовото ведомство. Понастоящем е планирано увеличение на собствения капитал от около 5,9 милиарда евро за 2025 г., за да се даде възможност на железниците да инвестират в надграждането на съществуващата железопътна мрежа.

"Тежестта върху железопътната мрежа вече е огромна и ние трябва със сигурност да избегнем изместването на пътническия и товарен трафик обратно към шосетата. По-надеждният начин би бил да създадем фонд за железопътна инфраструктура ​​вместо да продължаваме да експериментираме със специални маршрути", допълни Флеге.

Ако инвестициите в инфраструктура се финансират от собствен капитал, а не от директни безвъзмездни средства, както в миналото, към тях трябва да се добавят разходите за амортизация, за да се следи ценообразуването, каза още той.