Потребителското търсене в САЩ и Китай докара 40% ръст на печалбата на Нестле
Компанията се отказва от бизнеса си с колбаси с марката Херта
Швейцарският концерн за храни и напитки Нестле (Nestle) съобщи, че чистата му печалба е нараснала с над 40 процента миналата година благодарение на съживения растеж на ключови за компанията пазари - Китай и САЩ, предаде Асошиейтед прес.
Нестле също така изложи планове да се откаже от бизнеса си с колбаси с марката Херта (Herta) и да се съсредоточи повече върху храните с растителен произход и категориите, които отчитат по-висок растеж.
Швейцарската компания уточни, че чистата й печалба е нараснала до 10,14 милиарда швейцарски франка (10 милиарда долара) спрямо 7,16 милиарда благодарение на еднократни приходи. Миналата година Нестле продаде американския си бизнес за захарни изделия и подразделението за застраховане Гербер лайф иншуърънс (Gerber Life Insurance).
Продажбите са нараснали с 2,1 процента до 91,4 милиарда франка.
Нестле обяви "стратегически преглед" на месарските изделия Херта в шест европейски страни, включително евентуална продажба, като част от усилията да се съсредоточи върху марките си Гардън гурме (Garden Gourmet) и Суит ърт (Sweet Earth).
В Северна Америка растежът е бил подкрепен от силното търсене на продукти за домашни любимци и кафе, отбелязва ДПА.
В Китай резултатите също са се подобрили на годишна основа благодарение на новите продукти при бебешките храни на Нестле, кафето и готварския сегмент