"БДЖ е в нестабилно състояние. Общите загуби на дружеството са от порядъка на 400 и няколко милиона", каза по bTV новият председател на УС на БДЖ Симеон Евтимов.

"Ние не искаме да създаваме очаквания за бързо повишаване на скоростите на влаковете, но сме се съсредоточили именно в нещата, които зависят от нас като компания, която предлага транспортна услуга. Това са нещата, които могат да се подобрят с мобилизация на нашите собствени ресурси", коментира Евтимов.

Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача, като това трябва да бъде постигнато в първите седмици или месеци. На въпрос как това ще бъде постигнато без да се увеличи цената на билетите, Евтимов коментира, че това, което се предлага в момента, трудно може да се вмести в понятието "услуга".

"Българските железници през последните години загубиха профила си на национален превозвач. Трябва да създадем стандарт, който железницата да може да поддържа с различни параметри на услугата", категоричен е Евтимов. Според него в момента условията за подобрение са добри, тъй като има европейска политика за зелена мобилност, а и самата железница е готова за преструктуриране.

Преди седмица транспортният министър Николай Събев лансира преструктуриране на държавните железници, като БДЖ Холдинг, БДЖ "Товарни превози" и БДЖ "Пътнически превози" ще се обединят в една национална компания. На 4 февруари Събев представи новото ръководство на холдинга, в което освен Симеон Евтимов като председател на борда, влизат Йордан Мирчев (бивш ръководител на държавните железници и по-късно депутат от НДСВ), Кирил Григоров, Любомир Сяров (специалист в областта на товарните превози), Петко Петков.