Компаниите, управляващи станции за зареждане на електромобили в Германия, са изправени пред значителен проблем, тъй като от тях се изисква от 1 април да използват измервателни уреди, каквито още не съществуват, информира ДПА.

Според новите изисквания станциите за зареждане, каквито има в почти всички германски градове, трябва да са снабдени с дисплей, показващ потреблението на киловати, така че шофьорите да знаят колко точно ще трябва да платят.

В момента станциите показват на собствениците на електромобили колко минути ще могат да карат с едно зареждане, уточнява БТА.

Към днешна дата все още няма налични измервателни устройства за станциите за бързо зареждане с постоянен ток, а обединението на Volkswagen, BMW, Daimler и Ford работи да инсталира именно такива устройства по германските магистрали.

Ionity - мрежата, подкрепена от компаниите - посочва, че преговаря с германските власти и предполага, че необходимата технология ще стане достъпна през идните месеци. Вече инсталираните колонки за зареждане ще бъдат модернизирани, а не демонтирани, посочи говорител.

В Германия е имало 16 100 станции за зареждане на електромобили към края на 2018 г. и 12% от тях са били за бързо зареждане, според данни на браншова организация.