Нова гора ще се появи във Варненска област с подкрепата на KBC Global Services
600 работни дни годишно отделят нашите служители за доброволчески инициативи, споделя Тодор Петков, генерален мениджър в KBC Global Services
На 8 ноември KBC Global Services засажда 200 дръвчета в град Бяла, Варненска област. Повече за това ни разказва Г-н Тодор Петков, Генерален Мениджър в KBC Global Services.
Г-н Петков, какъв е поводът за тази инициатива?
Това е първата от няколко инициативи, свързани със засаждането на поне 1000 дървета на територията на област Варна, с които бихме искали да отбележим достигането на над 1000 служители, които работят в офиса на българския клон на KBC Global Services във Варна.
Защо избрахте именно по този начин да отбележите развитието на компанията в България? Какво ви вдъхнови?
Това беше една моя идея и лична мечта, свързана с устойчивото развитие на компанията в региона. Вместо голямо корпоративно събитие решихме да отделим бюджета за нещо наистина значимо, водени изцяло от добри и безкористни намерения. Осъзнаваме, че с такъв брой служители сме фактор, който може да допринесе за по-добрата и по-зелена среда, в която живеем. И всеки един от нас може да направи една малка крачка към положителната промяна. Пожарите, презастрояването, обезлесяването чрез незаконната сеч, наводненията като това в Аспарухово, допълнително ни мотивираха и дадоха посока на нашата инициатива.
Как избрахте местата за засаждане и типа фиданки? Съобразени са със специфичните нужди на общността?
Да, има много специфики и тук е моментът да благодарим на Община Бяла за тяхната ангажираност при избора на място, избора на вид дървета - а именно червен дъб. Оказва се, че никак не е лесно да засадиш дърво в България и сме благодарни за помощта по всички административни стъпки, през които трябваше да минем. Изключително щастлив съм, че засаждаме тези дръвчета днес, знаейки, че с нужните грижи те ще се превърнат в една прекрасна зелена гора.
Кой ще се грижи за младата горичка на KBC Global Services?
За да се получи едно трайно залесяване, разчитаме изключително на професионалните грижи от страна на общината, които се ангажираха с тази кауза. Това всъщност бе една от най-важните предпоставки за да изберем град Бяла за тази инициатива. Разбира се, нашият екип ще е в постоянна комуникация с общинската администрация и общността винаги при нужда може да очаква подкрепа от страна на нашите служители, но за компанията би било изключително трудно да полага необходимите грижи на регулярна база.
За нас е важно да проследим и гарантираме трайното положително въздействие на тази инициатива и затова сме създали организация за регулярен мониторинг, чиято цел е да проследяваме развитието на засадените дръвчета на няколко нива. Община Бяла има задължетнието съгласно нашия договор за сътрудничество да ни изпраща периодична информация. В същото време ангажираме учениците от местните учебни заведения да споделят с нас информация и впечатления и се надяваме привлечем активното участие на местната общност, защото всяко едно ново дърво е важно за всички и това трябва да е обща кауза.
Ще бъде ли инициативата за засаждане на дървета част от по-голяма програма за повторно залесяване и възстановяване на околната среда в региона?
Да, днес всъщност даваме началото на една доста по-мащабна кампания. В синхрон със Североизточното държавно предприятие през следващите две седмици имаме планирани залесявания и на други места във Варненска област, с които установихме добри работни взаимоотношения. Нашата цел е тези инициативи да станат регулярни, като чрез доброволчество KBC Global Services да допринесе за една по-чиста околна среда. По последни изчисления, ще успеем да засадим даже между 2000 и 3000 дръвчета, с което значително ще надхвърлим първоначалните си очаквания.
Колко важни за бизнеса на KBC Global Services са темите, свързани с устойчиво развитие и екология?
Устойчивото развитие, промените в климата са въпроси, залегнали в основата на нашата групова бизнес стратегия. Като част от групата на КВС работим активно за повишаване на информираността на колегите по тези теми, както и за нашата ключова роля в тези процеси като компания, която е част от водеща международна финансова група. Втора година поред имаме разработени специални вътрешни обучения по тези теми и повече от 90% от колегите ги преминават успешно.
Има ли приемственост на тези ценности у самите служители на компанията? Как те участват в инициативите?
Изключително съм горд, че с подкрепата на KBC Global Services като работодател вече трета година нашите служители са ангажирани с доброволчество за каузи, които ги вълнуват. Всеки от екипа има възможност за един ден доброволчество, за което компанията покрива разходите и предоставя нужните материали. Всеки екип или група служители организира това, следвайки добрите практики и със съдействието на нашите социални партьори. Тази практика, повторена през последните години, позволява създаването на общи ценности в доброволчеството, както и тяхното мултиплициране.
През миналата и тази година около 60% от колегите са се възползвали от тази възможност, посвещавайки един работен ден на доброволчески проекти. Това се равнява на 600 пълни работни дни на година, отработени в полза на обществото.
Щастлив съм, че колегите са активни хора с позиция по социални теми. Те имат потребност и дори изискване към своя работодател да има активна роля в обществото. А в KBC Global Services като един от най-големите работодатели в района искаме да бъдем пример за компания с отражение и значение за общността.
Това, което е важно да отбележим, е, че партньорите и инициативите, по които работим активно, са предложени от самите служители. Те са двигателят на всичко, което правим като компания в тази сфера и това дава съвсем различен тласък, ангажираност, а в крайна сметка и удовлетвореност от страна на нашите колеги. Бих казал, че ценностите на компанията и служителите до голяма степен са споделени.
С кои екологични организации или обществени групи си партнирате за тези инициативи?
Вярваме, че промяната може да се усети и постигне с постоянство. Затова усилията ни са в посока да създадем трайни партньорства с организации, с които можем да работим заедно и да виждаме промяната стъпка по стъпка.
В областта на екологията можем да кажем, че имаме изградени такива взаимоотношения с няколко партньора. На първо място това е Центърът за защита на природата и животните в Добрич. Там нашите доброволци са винаги приети много добре. Само през тази година повече от 200 служители на компанията решиха да осъществят своя доброволчески ден именно на неговата територия.
В община Варна работим активно с Аладжа манастир и Родни Балкани. От тази година стартирахме дългосрочна кампания под наслов #BringBackTheBuzz в партньорство с "Истински мед". Кампанията е насочена към повишаване на информираността и ангажираността на колегите ни по темите, свързани с опазване на биоразнообразието, както и в директна подкрепа на устойчивото пчеларство в България. За конкретния проект успяхме да създадем ползотворен контакт с Фондация ГЕЯ, с чието съдействие получихме доста информация се организира подобна инициатива, изискванията и стандартите.
Клонът на KBC Global Services в България е създаден преди по-малко от 5 години, днес е работодател на над 1000 служители. Какви предизвикателства срещнахте за това време?
От 0 до повече от 1000 за почти 5 години. Това е голям растеж за много кратко време. Логичният въпрос е как се управлява такъв разстеж, дали е устойчив, как можем да осигурим всички необходими условия за колегите да са обезпечени с всички необходими ресурси, за да изпълняват спокойно и качествено своята работа.
В групата на КВС имаме един чудесен принцип, който в тази ситуация помага много. Ако нещо работи добре някъде, да го вземем и да го приложим, а не да го създаваме отначало. Така още със създаването на българския клон на KBC Global Services имахме възможността да приложим напълно изградени и доказани с времето методологии за прехвърляне на дейности във всички аспекти на този отговорен процес. Това ни даде стабилността, от която имахме нужда, и възможност много бързо да растем по устойвив начин от гледна точка на изграждане на екипи и създаване на процеси.
Предизвикателства, разбира се, съществуват, но за нашите екипи и организация те са само възможност да станем по-добри, по-иновативни и заедно да градим среда, в която искаме да работим.
Какво е мястото на българския клон в международната структура на KBC Group?
Мястото на българския клон бих определил като стратегическо. KBC Global Services не е нито банка, нито застрахователно дружество, но ние сме истинският двигател зад тези тези дейности в групата. За много кратко време успяхме да докажем възможността да придобиваме и усвояваме знание бързо и качествено. Услугите, които предоставяме на своите партньори в групата на КВС, са винаги на най-високо ниво и навреме. Усилията ни са добре припознати и оценени, което обуславя вече ключовото място на KBC Global Services в международната структура.
Като следваща реална стъпка пред нас предстои обособяването на Центрове за компетенстност за цялата група на КВС, което би било поредното доказателство за изключителния професионализъм на колегите.
Какви усилия полага компанията, за да задържа и развива своите служители? Какво е да работиш за KBC Global Services?
KBC Global Services работи активно с всички свои служители за тяхното развитие. При нас реално можеш да смениш професията си, без да сменяш компанията, в която работиш. Благодарение на широкия спектър от длъжностни профили, които имаме, младите хора могат да се развиват успешно в различни направления. В компанията е разработен пакет на заплащане и допълнителни придобивки, който е съобразен с пазара на труда и отговаря на очакванията на нашите служители и това ни позиционира като сигурен и надежден партньор.
Следим новите тенденции и се опитваме и като обучения, и като среда да сме на нивото, което се очаква от нас. Предлагаме и постоянно работим по обновяването на огромна библиотека от налични или специално разработени тренинги и обучения в много направления - повишаване на квалификацията, придобиване на нови умения. Работим върху развитие на меките умения на колегите, които в ерата на изкуствения интелект остават критично важни.
Стремим се, въпреки бурното развитие и разширяване на екипа, да продължим да предлагаме достъпен мениджмънт, отворена комуникация, приобщаваща среда. Поощряваме иновативното мислене - всеки колега може да предложи промяна или иновационно решение, което впоследствие да бъде въведено. Вече имаме доста подобни успешни примери и вярваме, че това дава допълнителна доза увереност на нашите колеги в собствените им знания, умения, критично мислене и, разбира се, удовлетворение от добре свършената работа.
Не на последно място е социалната отговорност. За нас това е мисия и цел. Разбираме нашата отговорност и я приемаме - да бъдем фактор в местната общност, да развиваме социално-отговорно мислене и отношение и у своите служители.
Смея да вярвам, че да работиш за KBC Global Services е удоволствие и възможност за цялостно развитие.
НАЙ
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?
ЕСО: ВЕИ мощности за 4500 MW са присъединени към енергийната ни система през 2024 г.
Централната банка на Турция намали основния лихвен процент
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?
ЕСО: ВЕИ мощности за 4500 MW са присъединени към енергийната ни система през 2024 г.
Централната банка на Турция намали основния лихвен процент