Nike връща за главен изпълнтелен директор ветеран с над 30 г. опит за компанията
Елиът Хил заемаше старши управленски позиции в Европа и Северна Америка, преди да се пенсионира
Nike обяви в четвъртък, че бившият старши мениджър Елиът Хил ще се върне отново в компанията, за да наследи Джон Донахоу като президент и главен изпълнителен директор. Гигантът за спортните облекла променя ръководството си на фона на усилията да съживи продажбите и да се пребори с нарастващата конкуренция, съобщава Ройтерс.
Още по темата
Акциите на компанията поскъпнаха с 8% в следпазарната търговия.
Хил е бил в Nike в продължение на 32 години и държеше висши ръководни позиции в Европа и Северна Америка, където помогна бизнесът да бъде разширен до над 39 млрд. долара, заяви компанията.
П-рано той беше президент в Nike, отговорен за потребителските пазари и управлявайки всички търговски и пазарни операции за брандовете Nike и Jordan, преди да се пенсионира през 2020 г.
Nike заяви в регулаторни документи, че заплащането на Хил като президент и главен изпълнителен директор ще включва годишна основна заплата от 1,5 млн. долара. Той ще поеме поста на 14 октомври.
Анализаторите приветстваха хода. Смяната на главния изпълнителен директор "дава положителен сигнал, тъй като това е някой, който познава бранда и компанията много добре", коментира Джесика Рамирез от Jane Hali & Associates.
Донахю имаше за задача да засили онлайн присъствието на Nike, както и да стимулира продажбите чрез каналите директно към потребителите.
Първоначално този тласък помогна на компанията да надгради търсенето на спортни и ежедневни облекла след пандемията, с което годишните продажби на Nike за първи път надхвърлиха 50 млрд. долара през фискалната 2023 г.
Оттогава обаче продажбите са подложени на натиск и растежът се забавя, според оценките, събрани от LSEG. Годишните продажби на Nike се очаква да паднат до 48,84 милиарда долара за фискалната 2025 г., тъй като уморените от инфлацията клиенти намалят дискреционните си разходи и китайският пазар се възстановява по-бавно от очакваното.
Липсата на иновативни и привлекателни продукти напоследък също засяга търсенето на Nike. Конкурентните марки, като подкрепяната от Роджър Федерер On и Hoka на Deckers привличат потребителите и магазините с маратонки, смятани за по-модерни.