Благодарение на партньорството си с Лидл България, 36 български производители са изнесли общо 109 продукта в магазини на Lidl в 20 държави в Европа. Това анонсираха в началото на ноември от Лидл България при обявяване на резултатите от износ за 2018 г. Реализираните продажби са за над 30 млн. лева, което представлява повече от 100% ръст спрямо предходната година.

Държавите, в които се реализират най-много продажби на български стоки в търговската мрежа на Lidl през последните 2 години, са Румъния, Германия, Гърция, Полша и Сърбия, като Румъния и Сърбия държат първите места и по брой български артикули. Румъния дължи високите си резултати най-вече на износа на хляб, но в магазините на веригата в страната се предлагат над 35 различни продукта, произведени от български производители. В Гърция се реализират значителни продажби на олио, а фаворитът в Германия са сурови био барчета, които са и първият български продукт с касово позициониране в над 3200 магазина на Lidl в Германия.

"Резултатите, които успяхме да постигнем през 2018 г. са наистина впечатляващи, но очакванията ни за 2019 г. са още по-високи. До края на септември 2019 г. 36 български производители са успели да реализират продажби в търговската мрежа на Lidl в Европа на обща стойност от почти 24 млн. лв., предлагайки продукти в 22 страни. Тези цифри са ясното доказателство за устойчивия успех и реалните възможности за износ и растеж, които Лидл България предоставя на българските производители. Успехите, които успяваме да постигнем, са благодарение отговорното отношение на двете страни, професионализма и стремежа към иновации", споделя Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

През 2019 г. веригата успява да добави и нови пазари като Великобритания, Северна Ирландия и Сърбия. В западната ни съседка за по-малко от 1 година от стъпването в страната, местните потребители вече имат достъп до 30 български артикула.

Кои са производителите, които изнасят на най-много пазари?

Безспорният фаворит от българските доставчици, които успяват да реализират продукция на най-много пазари е Белла България. Продуктите от портфолиото на хранителна компания се произвеждат в 9 фабрики с производствен капацитет от 350 тона храни дневно. Оборудването им е в съответствие с най-високите международни технологични стандарти. За да гарантира качеството и безопасността на продуктите си хранителната компания работи по последните европейски технологии с високотехнологично оборудване и автоматизирано.

Белла България предлага 8 различни артикула в магазините на Lidl в 15 европейски държави. На българска баница със сирене, с тиква, със спанак или с месо се наслаждават клиентите на Lidl в Австрия, Белгия, Швейцария, Германия, Дания, Финландия, Хърватска, Литва, Холандия, Полша, Румъния, Сърбия, Швеция, Словения и Словакия. През 2018 г. компанията отчита впечатляващ оборот от над 2.7 млн. лева в търговската мрежа на веригата в Европа, а 2019 г. обещава да е още по-успешна за производителя - само за 7 месеца реализираната продукция е в размер на почти 2.5 млн. лева.

На второ място по брой пазари, на които реализира продукция в търговската мрежа на Lidl в Европа, е М Инвест БГ. До края на септември на 2019 г. производителят на консервирани и замразени плодове и зеленчуци е изнесъл продукция на 12 пазара - през 2018 г. те са били само 8.

10 пазара в Европа пък се наслаждават на традиционни месни продукти като филе Елена, роле Трапезица и др., произведени от КФМ. Сред тях са Белгия, Швейцария, Кипър, Германия, Дания, Гърция, Сърбия, Швеция, Словакия и Словения.