Mercedes-Benz измести Tesla от първото място в класацията за най-скъпи автомобилни марки
Нарастващият интерес към електрическите превозни средства (EV) стимулира поскъпването на бренда
Mercedes-Benz изпревари Tesla, за да възвърне позицията си на най-скъпата автомобилна марка в света, според нов доклад на Brand Finance, водещата в света консултантска компания за оценка на търговски марки. Спадането на Tesla до втора позиция идва най-вече заради противоречията около Илон Мъск (мажоритарен собственик на Tesla), които повлияха на репутацията на производителя на електрически автомобили (EV), оказвайки влияние върху стойността на марката му (намаляване с 12% до 58.3 млрд. долара). Междувременно стойността на марката Mercedes-Benz нарасна с 1% до 59.4 млрд. долара.
Пред журналисти Алекс Хей, управляващ директор в Brand Finance за Азия и Тихоокеанския регион, коментира: "Спадът в стойността на марката на Tesla е още по-впечатвялващ на фона на автомобилната индустрия, която все повече се фокусира върху електрическите превозни средства, но въпреки отстъплението, стойността на марката на Tesla продължава да е висока, което е знак, че основната идентичност (EV) на компанията е устойчива. Тъй като други производители на електромобили, като напр. китайските BYD и кандската New Flyer, отчитат значителен растеж, информираността и разпознаваемостта на потребителите от Tesla вероятно ще бъдат от решаващо значение за компанията да остане конкурентоспособна."
Китайският автомобилен сектор продължава да расте, подхранван от силния глобален интерес към електрическите автомобили, който стимулира инвестициите и износа. BYD е най-ценната автомобилна марка в Китай, като стойността на марката й се е увеличила с 20% до 12.1 милиарда долара. Докато китайските автомобилни марки претърпяха колебания в стойността на марката, изследването на Brand Finance разкрива, че 19 от 22 китайски марки, представени в класацията Brand Finance Automobiles за 2024 г., са подобрили силата на марката.
Стойността на марката New Flyer се е увеличила три и половина пъти спрямо предишната си стойност (с 250%), достигайки 646 милиона щатски долара. Това следва нарастващото търсене на електрически превозни средства в сектора на обществения транспорт, открояващата се позиция на New Flyer на пазара на електрочески автобуси и твърдата подкрепа от страна на британското и канадското правителство за финансиране на инициативи за обществен транспорт, включващи EV.
На 20 февруари Ройтерс съобщи, че американският производител на чипове Nvidia е изпреварила Tesla на Мъск по обем на търговия с акции на "Уолстрийт", а интересът към акциите на компанията се подхранва от очакването на тримесечните й финансови отчети.
Пазарната стойност на акциите на Nvidia през февруари 2024 г. се повиши до 1.8 трилиона долара от 540 милиарда долара година по-рано. В същото време от началото на 2024 г. акциите на компанията са поскъпнали с 47%, което е най-голямото увеличение сред емитентите, включени в широкия индекс S&P 500.
Акциите на Tesla от своя страна спаднаха с 20% от началото на 2024 г., тъй като компанията се бори със слабото търсене на своите електрически превозни средства и нарастващата конкуренция от страна на китайските производители, отбелязва Ройтерс.
Bosch е най-ценната и най-силна марка за автомобилни компоненти, с оценка от 14.6 милиарда щатски долара. Изследванията на Brand Finance показват, че компанията превъзхожда при показатели като "Марка, на която се възхищавам" и "Позитивен принос", което показва нарастващо уважение към нейната марка и принос. Актуализациите в оценките за разпознаваемост и информираност повишават това признание.