Организаторите на събития, отменени заради коронавируса, вероятно ще останат без застрахователни обезщетения, тъй като обикновените полици не включват случаи на епидемии.

Хотелите, които са засегнати от анулации, може да се справят по-добре благодарение на нов вид застраховка, пусната от Лойдс ъв Лондон (Lloyd's of London) едва миналата година. Тя предлага на хотели компенсация, когато приходите от налични стаи - ключов показател за индустрията - спадне под определено равнище поради фактори, които не биха могли да се предвидят или контролират, информира Ройтерс.

Застрахователни експерти, интервюирани от Ройтерс, посочват, че такива полици определят застрахователното събитие като случай, при който действителните резултати се разминават с прогнозните поради непредвидими обстоятелства и вирусните огнища отговарят на тези критерии.

Никой от застрахователите, до които Ройтерс се е допитал, не е пожелал да даде подробности за продукта, а водещи хотелски групи са отказали да обсъждат какво е тяхното застрахователно покритие.

Подкрепата на някои от най-големите застрахователи на пазара за Лойдс сочи, че програмата е била предлагана широко и евентуално ще даде глътка въздух за сектора, посочват експерти.

Данни от Ес Ти Ар (Smith Travel Research - STR) - специализирана американска компания за анализ на търсенето и предлагането в много сектори, която прави сравнителен анализ на над 68 000 регистрирани вериги, групи и отделни недвижими имоти, сочат, че приходите в континентален Китай са паднали с 21,2 на сто през януари спрямо същия месец година по-рано и с 35,5 на сто в Ухан, откъдето тръгна разпространението на новия коронавирус.

Наблюдаваме спад на резултатите на редица пазари заради коронавируса, коментира Томас Манюел, директор в Ес Ти Ар.

Хотелската верига Хайат (Hyatt Hotels) отчита увеличение на анулациите и промени в резервациите на пътуващи в редица страни.

Друга хотелска верига - Мариот (Marriott) - обяви, че очаква спад от близо 25 милиона долара на приходите си, а Ай Ейч Джи (InterContinental Hotels Group PLC - IHG) също регистрира анулации.

Застрахователи и хотели разчитат на данните на Ес Ти Ар, за да знаят как да реагират, когато приходите от разполагаемите стаи спадне до определено равнище, уточнява Ройтерс.