Китайски държавни медии нападнаха Епъл
Държавната информационна агенция Xinhua и поне още четири държавни медии започнаха да публикуват критични материали за Apple
Американската технологична компания Apple стана обект на остри критики от страна на китайските държавни медии, които твърдят, че тя не прави достатъчно, за да блокира съобщения и изображения, включващи забранено съдържание, включително порнография, хазарт и фалшиви стоки, пише Wall Street Journal, цитиран от Инвестор.
От миналата седмица държавната информационна агенция Xinhua и поне още четири държавни медии започнаха да публикуват критични материали за Apple и това как не полага достатъчно усилия, за да филтрира забраненото съдържание в услугата iMessage.
Държавната телевизия CCTV се присъедини към медиите, но отправи критики на друг фронт - че магазинът за приложения на Apple позволява нелегални приложения за хазарт, посочвани като официални приложения за лотария.
Американският гигант отказва да коментира случващото се, но посочи, че инструменти в iMessage могат да помогнат на потребителите да филтрират или блокират спам и друго нежелано съдържание. Преди време компанията заяви, че се съобразява с местните закони в страните, в които оперира.
В понеделник Министерството на индустрията и информационните технологии и други ключови правителствени агенции заявиха, че ще наложат нови изисквания към производителите на мобилни телефони, така че те да бъдат принудени да включват функции за филтриране на спама.
Критиките от страна на държавните медии идват в момент, в който търговските отношения между Китай и САЩ са силно обтегнати. Този месец американският президент Доналд Тръмп заплаши, че ще наложи мита върху почти всичко, което Китай изнася в САЩ. С внос за едва 130 млрд. долара от САЩ, азиатската страна има ограничени възможности за действие, твърдят търговски експерти, които очакват Пекин евентуално да накаже американските компании, включително Apple.
От своя страна, концернът зависи от Китай, тъй като страната носи около една пета от приходите ѝ. Когато продажбите на този пазар се свиха с 26% през трите месеца, завършили през март 2016 г., книжата на Apple потънаха до дъно от 90,34 долара за месеци.