Китайската група "Фосун" купи марката "Томас Кук"
Сделката е осъществена повече от месец след гръмкия фалит на британския туроператор
Китайската група Фосун (Fosun) обяви днес придобиването на марката Томас Кук (Thomas Cook) за 11 милиона британски лири (13 милиона евро), повече от месец след гръмкия фалит на британския туроператор, предаде Франс прес.
Фосун се аргументира в борсово комюнике, публикувано на Хонконгската борса, че Томас Кук е една от най-известните туристически марки в света заради 178-годишната си история, която я прави най-стария играч в сектора.
Трансакцията включва също така купуването на други права на интелектуална собственост като акаунти в социалните мрежи.
Китайската компания, която вече притежава Клуб Мед (Club Med), предвиждаше да има има мажоритарно участие в туроператорската дейност на Томас Кук, но този спасителен план не можа да бъде осъществен докрай. Британският туроператор изчерпа финансовите си средства и обяви фалит на 23 септември, след като не успя да намери необходимите пари, за да покрие кредитите си и да продължи дейността си.
Оттогава регулаторният орган по ликвидациите във Великобритания се опитва да продаде активите, за да изплати дължимото на кредиторите.
Той вече продаде за 6 милиона лири мрежата от агенции във Великобритания на британския туроператор Хейс травъл (Hays Travel), което ще позволи да бъдат спасени до 2500 работни места от общо 9000 за групата на Острова.
Фалитът на Томас Кук, който пострада през последните години от несигурността около Брекзит и промените в потребителските нагласи, не само че остави на произвола на съдбата британските служители, но и доведе до необходимост от невиждана досега операция по репатриране на 140 000 британски туристи, припомня АФП.