За да привлече вниманието на някои от най-големите компании като клиенти на стартиращата си фирма, Александер Ринке прави нещо нетрадиционно - изпраща на шефовете им писма, написани на ръка, съобщава Би Би Си.

"Знаехме, че ако изпратим имейл, той може лесно да бъде отхвърлен. Ако изпратим напечатани писма, тогава секретарките им ще ги отворят и ще ги изхвърлят", казва Ринке. Според него, писмо, написано на ръка, обаче изглежда по-лично, би могло да бъде писмо от член на семейството или приятел.

Той основава компанията си, когато е на 22 години, заедно с двама приятели през 2011 година, след като завършват математика и компютърни науки в Техническия университет в Мюнхен.

Компанията Целонис (Celonis) е продължение на проект, по който са работили като част от обучението си. Тя е технологична фирма за анализ на данни, която използва софтуер и изкуствен интелект, за да следи работата на компании, да им помага да станат по-ефективни и да работят по-добре.

Съвсем простичко обяснено софтуерът на Целонис може да следи компютърната система на компанията и да открива неща като това кои служители са непродуктивни, кои доставчици са прекалено бавни и кои производствени процеси могат да бъдат подобрени. След това предлага решения.

Тримата приятели са наясно какво могат да предложат на компаниите, но имат нужда да бъдат забелязани. И така се стига да писмата, писани на ръка. Това дава резултат - осъществяват се срещи с някои от най-големите компании в Европа.

 

Днес, осем години по-късно, сред клиентите на Целонис са BMW, Exxon Mobile, General Motors, L'Oreal, Siemens, Uber и Vodafone.

След като си осигури допълнителни 50 милиона долара инвестиции миналата година, Целонис съобщи, че вече струва над 1 милиард долара.

Компанията вече има над 400 служители и хиляди компании по света имат абонамент за продукта й.