Хакери откраднаха данните на 9 милиона клиенти на "ИзиДжет"
Кредитните карти на повече от 2000 пътници са дискредитирани
Британската нискобюджетна авиокомпания "ИзиДжет" (EasyJet) съобщи днес, че хакери са получили достъп до имейлите и пътническите данни на близо 9 милиона нейни клиенти, както и до кредитните карти на повече от 2000 от тях, при "изключително сложна" кибератака, предаде Ройтерс и БТА.
"Няма доказателства, че с каквито и да било лични данни от всякакво естество е злоупотребено. . . обаче сме във връзка с приблизително 9 милиона клиенти, чиито пътнически данни са откраднати, за да ги посъветваме да вземат предпазни мерки за минимизиране на всякакъв риск от потенциални фишинг измами", заяви въздушният превозвач.
Подобни лични данни като имена и имейли могат да бъдат използвани от измамниците, за да извършват финансови операции на чуждо име, да имат достъп до банкова информация или пък да пазаруват за сметка на потърпевшите.
Тези клиенти, чийто имейли и данни за пътувания са откраднали, трябва да сменят паролите на профилите си и да наблюдават за съмнителни парични транзакции.
Властите предупреждават, че самите измамници могат да се представят като служители на "ИзиДжет" и да изискат от вече засегнатите клиенти допълнителни лични данни под претекст, че им трябват за разследването.