Германските железници ще пуснат пробно водороден влак, това предвижда пилотен проект, обявен днес от Дойче бан (Deutsche Bahn) и Сименс (Siemens), информира ДПА.

Пробното пускане е планирано за 2024 година в югозападната провинция Баден-Вюртемберг, се посочва в изявление на германския държавен жп оператор, допълва БТА.

Твърди се, че влакът, разработен от технологичния гигант Сисменс с централа в Мюнхен, има пробег от 600 километра.

Проектът идва на фона на желанията на Дойче бан да превърне своите железници в климатично неутрални през следващите 30 години. Този амбициозен план предвижда подмяната на 1300 дизелови локомотива.

Около 13 000 километра от релсите в Германия нямат контактна мрежа с въздушни линии, което се равнява на 39% от жп мрежата, припомня ДПА. А водородната енергия се счита за зелена алтернатива на железопътните превози, които все още не са електрифицирани.

За такива участъци компанията изпробва хибридни модели, задвижвани с дизел и батерия, като предстои да бъдат пуснати и влакове, захранвани само от електрически батерии.

Железопътният оператор експериментира и с така наречения "екодизел".

Целта на Дойче бан е да увеличи дела на екоенергията, използвана в мрежата му, от сегашните 60 процента до 100 процента към 2038 година.

Предвижда се водородът, използван за задвижване на влака на Сименс при пробното пускане през 2024 година да бъде произведен с помощта на екологична енергия, се уточнява в изявлението.

Влакът ще обслужва за една година регионални пътувания между Тюбинген, Хорб и Пфорцхайм.

Надеждите са, че промяната ще спести изхвърлянето в атмосферата на 330 тона въглероден диоксид годишно.